מה זה עסק? בסופו של דבר עסק הוא מערכת של יחסי אנוש. אנחנו עוסקים באנשים – פותרים בעיות, מסירים נקודות כאב ומספקים חויית לקוח. וכן, אנחנו גם מרויחים מזה כסף.
אז מה קשור לפה הסיפור שלך? סיפור הוא דרך מצויינת לבנות מערכת יחסים. סיפורים ושיווק הולכים יד ביד. יש לכם פליירים, מודעות פייסבוק, פוסטים בבלוג.. והמשותף לכל האמצעים השיווקיים האלה הוא שבכולם אתם צריכים למשוך את תשומת הלב של קהל היעד שלכם.
בעולם של היום אנחנו חשופים לכל כך הרבה פרסומים, וכולם מתחרים על תשומת הלב של הגולש. גולשים באינטרנט פיתחו "פילטרים" והם מסננים כל מה שנראה כמו פרסומת. איך אפשר לבלוט מעל כולם? עם הסיפור שלכם.
במאמר הבא נראה איך אתם יכולים לבנות את הסיפור שלכם.
מה זה סיפור של מותג?
סיפור של מותג מתחבר לכל אחד מהדברים הבאים:
- הסיבה שהחברה שלכם הוקמה
- מה גורם לכם לקום לעבודה בכל בוקר מחדש
- איך המוצר שלכם הגיע לעולם
- מי האנשים שמוצאים ערך במה שאתם עושים ולמה
- האנשים שמאחורי הקלעים
- הצצה לתוך החברה שלכם
הדברים הבאים לא שייכים לסיפור שלכם:
- מאמר של כמה עמודים על ההיסטוריה של החברה שלכם
- פוסטים בבלוג
- כל הפרטים הקטנים על העסק
- כלי למניפולציות כדי שיקנו ממכם
- שיעמום
הסיפור שלכם הוא לא "אודות החברה". זה על הלקוחות שלכם ועל הערך שהם מקבלים כשהם לוקחים את השירות שלכם או רוכשים את המוצר שלכם. הכוכב בסיפור הזה הוא הלקוח ולא אתה.
אם יש משהו בסיפור שלנו שלא מוביל את הלקוח למסלול שאנחנו רוצים, הוא לא שייך לסיפור. אם הלקוח לא מבין מה החלק שלו בסיפור, כנראה שהסיפור שלנו לא נכון.
ואם קשה לכם לספר את הסיפור לבד, אתם יכולים להעזר בסיפורים של הלקוחות שלכם. איפה הם פגשו אתכם בחיים, איך עזרתם להם ולמה הייתם משמעותיים בשבילם. ואם אתם יכולים לצלם אותם מספרים את הסיפור, אז כמובן שזה הרבה יותר טוב.
הסיפור שלך הוא הדרך להעביר את המסר שלך ואת הערכים שלך. אז אני מקווה שבשלב הזה כבר השתכנעתם שאתם צריכים למצוא את הסיפור שלכם.
אל תחשבו על שיווק
נכון שזה נשמע קצת הפוך ממה שצריך לעשות… אנחנו רוצים לכתוב את הסיפור שלנו כדי לשווק את המוצר או השירות, אבל זה יכול להיות המפתח להצלחת הסיפור שלך. כלומר אל תנסה למכור את המוצר שלך ונסה לחשוב על יצירת עניין. נסה לחשוב למה שמישהו בכלל יתענין בסיפור שלך.
כדי שהסיפור שלך יצור איזשהו עניין אתה רוצה לפנות לרגש.
לא להיות משעמם. לא להיות רישמי.
לחלוק את ההצלחות. והכשלונות.
שים לב לסיפורים של אחרים ומה תופס אותך בהם.
אל תהיה רישמי מידי. אל תקח תמונות של מאגרי תמונות שנראות מבויימות. הסיפור שלך הוא לא מצגת עיסקית.
אנשים רוצים לקרוא על הצד האנושי בסיפור שלך.
אל תאריך יותר מידי במה שלא נחוץ לסיפור. כתוב את הסיפור שלך ואז שב לקצץ אותו לחצי. להשאיר רק את החלקים שהכי רלונטיים.
המסר שלך
בתוך הסיפור שלך, המסר צריך להכנס. זה צריך להיות מתוכנן ומכוון. והמסר לא יכול להיות בוטה וגלוי, אלא להשתלב בתוך סיפור שלך.
בתוך הסיפור ישתלבו הפתרונות שאתה נותן ללקוחות, הצדדים שאתם חזקים בהם, מה שאתם אוהבים לעשות.
בתוך הסיפור יכנסו הלקוחות שלכם, הכאבים שלהם, השאיפות והפחדים שלהם.
בתוך הסיפור יכנסו האסטרגטיות שלכם הערכים שמובילים את החברה שלכם וסגנון העבודה שלכם, האיכויות שלכם והמיוחד שבכם.
והסיפור שלכם ישתלב בתוך כל החומרים שלכם. הרצאות, חומרים פרסומיים, רשתות חברתיות ומאמרים.
איך עושים את זה?
אספו את הצוות שלכם לישיבה חשובה.
שלב 1
התחילו מבחירת ביטויי המפתח שמתארים את כל המסרים שדיברנו עליהם בשורות האחרונות.
למשל: אחריות, יחסי אנוש, פתרונות טכנולוגיים, ניהול לקוחות, התפתחות אישית, השגת מטרות, עיצוב אירועים, חופשה מפנקת וכו'
אלו יכולות להיות מילים שלקוחות מתוך שיחות עם לקוחות, מישיבות צוות או מתוך החזון של החברה.
בשלב הזה אנחנו לא מסננים רעיונות, רק רושמים אותם.
שלב 2
הכינו כרטיסיות כשעל כל כרטיסיה כתוב ביטוי אחד.
שלב 3
עברו יחד על כל הכרטיסיות ושימו בצד את אלו שמכילות את הביטויים שמבטאים הכי טוב את המסר שלכם.
שימרו גם את הכרטיסיות האחרות, הן יכולות להיות בסיס לחומר מצויין למאמרים.
שלב 4
קחו את כל הכרטיסיות עם הערכים שהחלטתם שהם הכי חשובים וסדרו אותם לפי סדר עדיפות מהגבוה לנמוך.
עכשיו הרכיבו מהם משפטים שמתארים את המותג שלכם.
שלב 5
קחו את כל המשפטים שיצרתם והרכיבו מהם את הסיפור שלכם.
אחרי שהרכבתם את הסיפור שלכם, אתם רוצים לשמור על מסר אחיד בכל ערוצי הפרסום והקשר שלכם עם הלקוחות. וזה כולל תכנים ברשת, שירות לקוחות, פרסום וכו'.
איך לבחור את המילים הנכונות
במאמר על שיווק ממוקד לקוח דיברתי על הכרות מעמיקה עם הלקוח האידאלי שלך. כדי לכתוב את הסיפור במילים שידברו אל הלקוח שלך, אתה כמובן חייב להכיר אותו היטב.
אם הלקוח שלך הוא טכני ואוהב לראות טבלאות ומספרים, זאת השפה שתדבר אליו. ואם הוא עממי ומדבר בשפה פשוטה, זאת השפה שהכי תשפיע עליו. הנה כמה אפשרויות למצוא בהן את המסר שיעבור הכי טוב ללקוח שלך:
- האתר שלך: מה הלקוחות שלך היו רוצים ממנו? מה יצא להם מהאתר?
- קהל היעד: מי אתה מצפה שיהיה מעורב בתכנים שלך? במוצרים שלך? בשירות שלך?
- קצת יותר לעומק: מה אתה רוצה שקהל היעד שלך ירגיש אחרי שהוא מבקר באתר שלך וקורא את התוכן שלך?
- טון: מה הרגשות שאתה רוצה ליצור אחרי שקוראים את הסיפור שלך?
- נקודת מבט: האם אתה מדבר בגוף ראשון, או שאתה מספר מהצד?
- קול: האם אתה מדבר בשפה רישמית? עממית? באמצע?
ככל שיהיו לך יותר נתונים תוכל להתאים את הסיפור שלך בצורה מושלמת גם למותג שלך וגם לקהל היעד שלך.
לסיכום
- יחסי אנוש הם הלב של השיווק. סיפורים מחזקים ובונים את מערכת היחסים עם הלקוח.
- סיפורים משמיעים את הקול של העסק שלך.
- ספר את הסיפור שלך עם פוסטים בבלוג, עמוד אודות, וידאו, רשתות חברתיות, שירות לקוחות…
- הסיפור הוא איך אתה מעביר את המסר שלך לקהל היעד שלך.
- מי מגדיר את הסיפור שלך? קהל היעד שלך. לפני שאתה מתחיל לספר את הסיפור, אתה חייב להכיר אותו.
בהצלחה,
קרן