פרסום ברשתות החברתיות – פייסבוק, לינקדין, טוויטר, פינטרסט

פרסום ברשתות החברתיות – פייסבוק, לינקדין, טוויטר, פינטרסט

כידוע עולם השיווק התרחב מאוד בשנים האחרונות, וכבר לא מספיק להכיר פלטפורמה אחת של פרסום. כדי לבנות תוכנית שיווקית חזקה, העסק שלך צריך להיות במגוון ערוצי פרסום. היתרון הגדול הוא שהרבה פעמים אפשר לקחת רעיון שיווקי ולהתאים אותו למדיות השונות.

שיווק ברשתות החברתיות

בהתחלה השיווק באינטרנט היה חד סיטרי. המפרסמים שמו את התוכן והגולשים קיבלו אותו. בעידן של היום האינטרנט אינטראקטיבי. המדיה החברתית יצרה סגנון תקשורת חדש ושיח חדש. אנשים מדברים על הכל. פוליטיקה, חיות המחמד שלהם ומותגים. היום, כל צורת השיח הזאת נראית לנו טבעית, והיא קרקע מצויינת לשיווק.

אנחנו יכולים להצטרף שדיון בפוסט כדי לעורר מודעות למותג שלנו, או אפילו ליצור את השיח בעצמנו. למדיה החברתית יש את הכוח להרים עסקים. אבל זה דורש אסטרטגיה, יצירתיות וגם… מזל. למדיה החברתית יש גם את הכוח להזיק לעסקים.

הדרך האורגנית להגיע לאנשים היא דרך הפצת תכנים. בגלל שכל כך הרבה אנשים משתתפים כל יום בשיח של המדיה החברתית, אנחנו יכולים לרכוש פרסומות מאוד ממוקדות ולהגיע לאנשים ממש בפינצטה. להרבה עסקים המדיה החברתית היא מקום הכרחי להיות בו.

הרשתות הכי גדולות שעובדות היום בישראל הן: יוטיוב, פייסבוק ואינסטגרם. לכל רשת יש את הייחודיות שלה, הסגנון שלה והקהל שלה וצריך לזכור את זה כשמתכננים אסטרטגיה.

כשאתה מתכנן את השיווק שלך ברשתות החברתיות יש כמה שאלות שכדאי להכיר.

  • כמה זמן אתה או הצוות שלך מתכננים להיות ברשתות החברתיות ביום? אתה צריך לפחות 30 דקות ביום להקדיש לשיווק ברשתות החברתיות. צריך לכתוב קופירייטינג, למצוא או לעצב תמונות ולעקוב אחרי התוצאות של מה שאנחנו עושים.
  • מה המשאבים שלך לעשות את זה? אתה עושה את השיווק שלך בעצמך, מכשיר מישהו בצוות שלך או שוכר שירותים חיצוניים.
  • מה תקציב הפרסום שלך? אתה צריך למצוא את הקהל שלך וזה קשה בלי פרסום ממומן. גם בשיווק אורגני הזמן שאתה משקיע עולה כסף.
    אם אתה עושה פרסום ממומן אני ממליצה להוציא לפחות 1,000 שקל בחודש כדי להתחיל להבין איך עובד השוק שלך ומה עובד הכי טוב.

נניח שיש לך חנות אינטרנטית עם מוצרים ואתה רוצה להגדיל את המכירות של החנות שלך. חלק מהתוכנית השיווקית שלך היא לכתוב 3 פוסטים בשבוע על המוצרים שלך. לכל עסק יהיו מטרות שונות, תקציב שונה ודרכי פעולה שונות.

אם אתה מוציא 3 פוסטים בשבוע, אתה יכול להוציא מגוון של פוסטים. עם תמונות, בלי תמונות ובזמנים שונים. אחרי תקופה אנחנו מנתחים את התוצאות ומשפרים לפי הממצאים שיש לנו.

הדבר הכי חשוב לזכור זה שאתה לא "מדבר לאינטרנט", אתה מדבר לקהל מסויים ואתה רוצה להתמקד בקהל שמתאים לך. מי שמצליח לאמץ את השינויים וליישם אותו בעסק שלו, הוא זה שמרויח בטווח הרחוק.

מי נמצא ברשתות החברתיות

כשאתה בא לפרסם את העסק של ברשתות החברתיות, יש הרבה אפשרויות. כל אחת מהן דורשת השקעה עד שמצליחים לעלות בה על הגל. נראה מי שאנשים שנמצאים בכל רשת חברתית ומה סגנון הפרסום שמתאים לרשת. יש רשתות שנפוצות יותר בארה"ב, אבל שמתי אותן פה כי לפעמים זה מסמן מגמה שתגיע גם אלינו מאוחר יותר ובכל מקרה יש עסקים שמפרסמים גם בחו"ל.

פייסבוק – כמעט כולם נמצאים בפייסבוק, 68% מהבוגרים בארה"ב הם בעלי חשבון שפייסבוק. הפלטפורמה מחייבת פרסום בתשלום כדי לראות תוצאות משמעותיות. פייבוק הורידו משמעותית את התפוצה האורגנית שיש למותגים. כדי שמישהו יחשף לתוכן שלך הוא צריך בעצמו לבקר בעמוד או שתגיע אליו עם קידום ממומן. הפרסום בפייסבוק הרבה פעמים יחזיר את ההשקעה שלו. הקהל הצעיר יותר עובר לאינסטגרם ובארצות הברית גם לסנאפצ'אט.

אינסטגרם – 35% מהבוגרים בארה"ב משתמשים באינסטגרם, 71% מהם בגילאי 18-24.

סנאפצ'אט – 27% מהבוגרים בארה"ב בעלי חשבון סנאפצ'אט, 78% מהם בגילאי 18-24.

טוויטר – 24% מהבוגרים בארה"ב נמצאים בטוויטר. טוויטר מתאים לתקשורת קצרה ותדירה.

לינקדין – האחוז הגבוה ביותר של מומחים ונטייה לקהל מבוגר יותר. יותר ב-25% מהבוגרים בארה"ב משתמשים בלינקדין והמיקוד של הפלטפורמה הוא עסקי.

פינטרסט – הפלטפורמה ויזואלית ומשתמשים בה בעיקר נשים. זה דורש זמן לבנות קהל בפינטרסט.

שיווק בפייסבוק

בתחילת ימיה של פייסבוק, עסקים היו עסוקים בלהשיג עוד עוקבים. כל הפרסום היה מכוון להשיג יותר עוקבים כדי להגיע ליותר חשיפה. העוקבים של הדפים העיסקיים היו מקבלים את הפוסטים העדכונים לתוך הפיד שלהם והעסק היה מקבל הרבה מאוד חשיפה.

אבל עם הזמן, הפיד שלנו נהיה הרבה יותר צפוף ומבוקש ופייסבוק הורידה את אחוז החשיפה האורגני של דפים והיום הוא כמעט ולא קיים. אז האם לא שווה להיות בפייסבוק? כמובן שכדאי להיות שם. עבודה עם רשתות חברתיות מחייבת כל הזמן הסתגלות לשינויים של הרשת החברתית, זיהוי הזדמנויות ונקיטת פעולה.

השינויים הביאו לכך שחשיפה בפייסבוק היא בעיקר על ידי פרסום ממומן, אבל היתרון הוא שבזמן קצר יחסית אפשר לראות תוצאות חיוביות. ואם יש לדף שלך עוקבים, הם לא הולכים לאיבוד, אלא מסייעים במיקוד הפרסום שלך, כך שעלויות הפרסום נמוכות יותר.

הבסיס לשיווק בפייסבוק הוא העמוד העסקי שלך. חשוב שהתמונה והלוגו יתאימו למותג שלך.

חלק מהגולשים יגיעו לעמוד העסקי שלך מתוך קישור שתפרסם בכל מיני מקומות, יכול להיות מהאתר או במיילים ששלחת לרשימת התפוצה שלך. אחרים יגיעו מתוך חיפוש בפייסבוק של המותג שלך מתוך רצון לגלות עוד פרטים על העסק או ליצור קשר עם העסק.

כדאי לפרסם פוסטים עם מדיה עשירה תמונות גדולות והכי טוב וידאו. אתה רוצה ליצור שיח ולעודד מעורבות של הגולשים ולא רק לפרסם תוכן מכירתי. כשאתה מפרסם תוכן, אתה יכול לפרסם בצורה הרבה יותר יעילה. הקהל שלך מביא קהל מאוד ממוקד לפרסום ומוריד את עלויות הקליקים של הפרסום. אתה לא צריך עוקבים כדי לפרסם, אבל המיקוד יכול מאוד לעזור לך.

פתיחת עמוד עיסקי היא פעולה פשוטה. לוחצים על הפלוס בראש העמוד, בוחרים יצירת עמוד וממשיכים לפי ההוראות. כדאי לדעת מראש מה שם העמוד שאתה רוצה ולהכין תמונה של הלוגו ותמונת קאבר.

אחרי שבונים את העמוד, פייסבוק מדריכים אותך במידע שכדאי לשים כדי שיהיה קל יותר לתקשר עם העסק שלך.

אחרי שהעמוד שלך מוכן, אפשר להתחיל וליצור מודעות. את המודעה הראשונה אתה יכול ליצור בצורה שלה באותו סימן הפלוס בראש העמוד, רק שהפעם אתה בוחר יצירת מודעה.

ניהול מודעות בפייסבוק הוא לא משהו שאפשר לכתוב בכמה שורות בפוסט ודורש קורס בפני עצמו. כדי להכיר את סביבת הפרסום של מודעות פייסבוק ולשחק איתם קצת אפשר להכנס ליצירת מודעה ולבחון את האפשרויות. כמו במודעות של גוגל, גם ביצירת מודעות בפייבוק אנחנו בוחרים את המטרה של הקמפיין ואת קהל היעד שלו. אחר כך אנחנו מעלים את המודעה עצמה.

דבר אחרון על העמוד העיסקי שלך. יש אנשים שפייסבוק היא הדרך המועדפת לשלוח הודעות והם ישלחו לך הודעה דרך מסנג'ר. פייסבוק מודדים את הזמן שלוקח לך להגיב להודעה ולכן כדאי להגיב לאנשים כמה שיותר מהר. יש מערכות לניהול לקוחות שיש להן אינטרגרציה להודעות של פייסבוק, ואז אפשר לשלב אותם במערכת שאיתה אתה עובד במשרד.

מה עכשיו?

  • אם אין לך עדיין עמוד עסקי לך להקים אותו.
  • את עיצוב הלוגו והקאבר מומלץ לעשות אצל מעצב/ת גרפי. כשהנכסים שלך נראים לא מקצועיים, הלקוחות מסיקים את זה על המוצרים והשירותים שלך.
  • תתחיל להעלות תוכן שתורם לגולשים ושגורם להם לרצות לחזור ולראות את התוכן שלך.

זאת ההתחלה. כשיש לך את העמוד מוכן, אז יגיע הזמן להתחיל ולהעלות מודעות ממומנות.

שיווק בטוויטר

יותר מחצי מיליארד ציוצים עולים בטוויטר כל יום. אנשים מדברים על כל מיני נושאים, עסק בטוויטר הוא לתפוס את השיחות שעולות שם. חדשות, דעות ועדכונים הם חלק הדברים שהעסק שלך יכול לקדם בטוויטר. טוויטר יכול להיות גם כלי לשירות לקוחות, כשהגולשים מעלים שאלות או בעיות ואתה עונה להם מול כולם.

טוויטר עוסקת בכתיבת מסרים קצרים, ואתה צריך לראות איך אתה מעביר את המסר שלך בפלטפורמה הזאת.

כמו בפייסבוק, גם בעמוד הטוויטר שלך יש תמונת קאבר ולוגו.

כל גולש יכול להגיב על הציוצים או לשתף בדף שלו ציוצים של אחרים. כדי להשיג קהל של עוקבים בטוויטר, אתה צריך קצת יותר מקצת ציוצים… אתה צריך לזהות את קהל היעד שלך ולהתחיל ליצור איתם קשר.

אתה מתחיל ממסרים שאתה מעלה לעמוד כדי ליצור מעורבות. אם אתה רואה תוכן שקשור אליך ומעניין את העוקבים שלך, פרסום אותו עם מסר משלך. המטרה היא לא רק ליצור תוכן, אלא ליצור קשר עם הקהילה.

על ידי חיפוש האשטגים, אתה יכול למצוא אנשים שמדברים על נושא מסויים או שמשתמשים בהאשטג שאתה מקדם. אחרי שאתה מוצא את הציוצים הצתאימים, אתה רוצה לאתר בהם שיחות שאנשים מעורבים בהן. בדרך השאת אתה מוצא מקומות שאתה יכול להוסיף בהם ערך, אתה בוחר את המקומות שאתה רוצה להצטרף אליהם.

יש כלים שיכולים לעזור לך לשמור על חשבון פעיל כמו buffer.com. אתה יכול לכתוב כמה מסרים בפעם אחת והתוכנה מתזמנת אותם ומפרסמת בכל פעם מסר אחר.

שיווק בלינקדין

לינקדין היא רשת למומחים. עסק יכול לבנות נוכחות עם עמוד עסקי. בעמוד העסקי אפשר לראות הרבה מידע על העסק. אודות, פוסטים שפורסמו, משרות פתוחות ואפילו קישורים לפרופילים של העובדים שלהם. כמו ברשתות האחרות אפשר לעשות לתוכן לייק, להגיב ולשתף. ואפשר גם כמובן לעקוב אחרי עמוד ולהתעדכן בתוכן שהם מעלים.

העמוד העסקי הוא מקור למציאת לידים ולשמירה על קשר עם הלקוחות שלך. את הדף העסקי פותחים קלות דרך תפריט work למעלה מימין.

חשוב להתאים את הטקסטים של הדף למילים שאנשים מחפשים בתחום שלך כדי שמי שיחפש יגיע אליך. בדרך הזאת אתה מקבל יותר חשיפה לדף העסקי שלך. לא צריך התאמה של SEO, אבל שמילות המפתח החשובות יופיעו בדף בחלק של האודות ושל המומחיות שלך.

כמו בפלטפורמות האחרות, התוכן שלך צריך להתאים לקהל היעד שלך ולעודד אותם לשתף ולהגיב עליו. מעורבות חשובה מאוד, כי כשמישהו אחר רואה שהקשרים שלו מגיבים על משהו, הוא נחשף לתוכן ויכול למצוא בו עניין בעצמו. מה לפקסם? תוכן שיעזור לעוקבים שלך לבצע טוב יותר את העבודה שלהם, ענה על שאלות ובאופן כללי תן ערך.

אם אתה רואה שיש תוכן שמושך הרבה מעורבות, אולי שווה לממן את הפרסום שלו ולמשוך אליו עוד עוקבים ולקוחות. יש אפשרות לקדם תוכן שאתה מפרסם, ליצור מודעות טקסט וגם לפרסם בתוך תיבת המסרים האישית.

שיווק בפינטרסט

פינטרסט היא אחת הרשתות היותר ויזואליות. פינטרסט בנויה של שמירה של תמונות שמקושרות לדפים. המשתמשים שומרים את התמונות כדי שיוכלו לחזור אל התוכן הזה אחר כך. את התכנים השמורים אפשר לסדר בלוחות, שמרכזים תכנים על פי נושא.

אנשים מגיעים לתוכן על ידי חיפוש או על ידי תמונות שמופיעות בעמוד הראשי שלהם של לוחות שהם עוקבים אחריהם או שקשורות לנושאים שהם מחפשים.

שיווק בפינטרסט דורש יצירתיות, אבל אם הוא מתאים לקהל היעד שלך יש כאן הזדמנות להגיע לקהל רחב.

כדאי ליצור דף עסקי בפינטרסט. אפשר להפוך את החשבון האישי לחשבון עסקי או ליצור חשבון עסקי חדש. גם פה תהיה תמונת קאבר ולוגו. גם לפינטרסט אפשרויות שיווק בתשלום ויצירה של מגוון מודעות.

אם הקהל שלך נמצא בפינטרסט והעסק שלך ויזואלי, פינטרסט הוא מקום נהדר להיות בו.

 

פרסום ברשתות החברתיות דורש זמן ומשאבים ואחת השאלות שבעלי עסקים שואלים הרבה היא: איפה להתחיל? במה כדאי להשקיע?

אז קודם כל, אין פה תשובה חד משמעית, לכל רשת יש את היתרונות היחסיים שלה (והחסרונות כמובן). אבל בחירת המקום להתחיל בו צריכה להיות מחוברת קודם כל לקהל היעד שלך. מה הגילאים שלהם ואיפה הם צורכים את התוכן שלהם. כשאתה מכיר את קהל היעד שלך, אתה גם יודע איפה להיות וגם איזה תוכן הכי מתאים כדי למשוך את הלקוחות שלך.

אז באיזה רשת חברתית הנוכחות העסקית שלך נמצאת?

הפסיכולוגיה של השכנוע

איך מגדילים רכישות וגורמים ללקוחות להגיד כן?

ששת העקרונות של צ'יאלדיני שכל בעל עסק חייב להכיר

ששה עקרונות

ששה עקרונות ששינו את עולם השיווק ההבנה איך עובד הראש שלנו כשאנחנו באים לבצע פעולה ואיך אפשר להשפיע על החלטות של אנשים.

איורים

בספר משולבים איורים שממחישים את הסיפורים שמספר צ'יאלדיני.

רק העיקר

הספר מכיל את תמצית הספר, רק את מה שחשוב לדעת כדי להבין את העיקרון וליישם אותו. וכמובן הכל בעברית.

כתיבת תגובה