אתה משתמש במנהל העסקים של פייסבוק (Facebook Business Manager)? אם לא, אתה לא מנצל את כל היתרונות שפייסבוק נותנים לך.
אלי אתה חושב שאתה לא מכיר מספיק את פייסבוק, אולי אתה רק מפרסם מתחיל ואולי זה נראה כלי מתקדם מידי שלא כדאי להשקיע בלמידה שלו. יכול להיות שאתה אפילו לא מכיר את הכלי הזה בכלל…
זה לא משנה. אנחנו נראה איך אתה נכנס לעניינים ומבין מה זה, איך להתחיל ואיך אתה יכול להרויח מזה.
מה זה פייסבוק ביזנס מנג'ר?
על פי פייסבוק, מה שפייסבוק ביזנס מנג'ר נותן לך זה ניהול כל השיווק שלך במקום אחד עם אפשרות לשיתוף של נכסים בין כל הגורמים בשרשרת השיווק.
כשהפרסום בפייסבוק התחיל, לא היה צורך במנהל עסקי כזה, כי לכל אחד היו חשבונות פרסום בודדים ולא הרבה אנשים ניהלו את הפעילות הזאת.
אז אם אתה מריץ את הקמפיינים הראשונים שלך בפייסבוק, יכול להיות שכדאי קודם ללמוד איך לנהל כמו שצריך את חשבון המודעות ואת הדף העסקי שלך ואחר כך לחזור לכאן. אבל אם אתה קצת יותר מתקדם מזה, כדאי שתנהל את הפרסום שלך בפייסבוק דרך פייסבוק ביזנס מנג'ר.
למה להשתמש בפייסבוק ביזנס מנג'ר?
חוץ מזה שזה בחינם ונותנים לך כלי םמתקדמים לפרסום וניהול נתונים, הנה עוד כמה סיבות…
לפעמים פשוט חייב
בפייסבוק יש אפשרות לפרסום על ידי יצירת קהלים. לא נכנס לזה עכשיו, אבל זה אומר שאפשר לפרסם על פי נתונים של פעילות של גולשים בפייסבוק ומחוץ לו.
אם יש לכם רשימת תפוצה טובה, אתם רוצים ליצור קהל המבוסס על רשימת התפוצה שלכם, שזה קהל מאוד חם לפרסום. זה אנשים שבדרך כלל מכירים אתכם, גם אם לא אישית, וזה לא המפגש הראשון שלהם אתכם.
אם אתם רוצים ליצור את הקהל הזה, תוכלו לעשות את זה רק דרך פייסבוק ביזנס מנג'ר. קהלים אחרים אפשר ליצור גם עם חשבון מודעות רגיל.
לא צריך להשתמש בחשבונות מזוייפים
בלי שימוש בפייסבוק ביזנס מנג'ר קשה להפריד את הצד האישי של פייסבוק והצד העסקי. אתה רוצה להוסיף אנשי צוות שיטפלו במודעות והם לא רוצים להשתמש בחשבונות האישיים שלהם. ואז מה קורה? יוצרים פרופיליים פיקטיביים בפייסבוק עבור העבודה.
חוץ מזה שזה נוגד את המדיניות של פייסובק, אם הם עולים על פרופיל פיקטיבי, הם פשוט חוסמים אותו. ואז נוצרות בעיות של גישה לדפים העיסקיים.
על ידי שימוש בפייסבוק ביזנס מנג'ר נמנעים מכל הבלאגן הזה מראש.
תמיכה טובה יותר של פייסבוק
אם נתקלים בבעיה, פייסבוק נותנים עזרה מעמיקה יותר למשתמשים בפייסבוק ביזנס מנג'ר.
יותר מהר – יותר קל
ככל שתעברו מהר יותר לפייסבוק ביזנס מנג'ר, המעבר יהיה קל ומהיר. עם הזמן, בעבודה עם פייסבוק, נצברים לכם נכסים כמו דפים, פיקסלים, עובדים וכו'
כדאי לבנות את הכל מהבסיס כמו שצריך בפייסבוק ביזנס מנג'ר ולא לנסות להעביר הכל אחר כך. זה מסובך וזה לוקח הרבה זמן.
יותר בטוח
ניהול כל הנכסים וכל ההרשאות של העובדים לנכסים במקום אחר מאפשר יותר שליטה. עזב עובד את החברה? אין בעיה, לא צריך להסתובב בין כל הדפים והחשבונות שיש לכם ולראות לאיפה יש לו הרשאה שצריך לבטל.
עוברים על כל הנתונים במקום אחד ומעדכנים בהתאם למה שצריך.
הצעד הראשון בפייסבוק ביזנס מנג'ר – הרשמה לשירות
לפני שמתחילים לעבוד עם פייסבוק ביזנס מנג'ר צריך לפתוח חשבון. זה לוקח שתי דקות וזה חינם. פתיחת חשבון בפייסבוק ביזנס מנג'ר.
כדי לפתוח את החשבון תצטרכו להיות מחוברים לחשבון הפייסבוק שלכם. תנו שם לחשבון העסקי והכניסו את המייל של העסק. המסך הבא יהיה לוח הבקרה של הביזנס מנג'ר. אל תשכחו לאשר את המייל שנשלח אליכם מפייסבוק.
כדי להגיע להגדרות, לחצו על הכפתור הכחול שנמצא למעלה Business Settings (או הגדרות עסק). נראה את התפריט השמאלי באתר. אני עובדת עם הגרסה האנגלית של פייסבוק, אבל זה לא צריך להיות מורכב להבין מה המקבילה בעברית.
במבט ראשון יש פה הרבה אפשרויות, וזה עוד לפני שנכנסנו בכלל למנהל המודעות של פייסבוק, אבל אין מה לדאוג, רוב האנשים משתמשים רק בחלק קטן של האפשרויות כדי לנהל את השיווק שלהם בפייסבוק.
דרך התפריט הזה נוכל לפתוח בקלות חשבונות פרסום, להוסיף עמודים עיסקיים לניהול, להוסיף הרשאות של אנשים לפעולות שונות כמו הוספת תוכן, ניהול מודעות ועוד.
הוספת חשבון מודעות לפייסבוק ביזנס מנג'ר
בתפריט נכנס ל: Accounts->Ad Accounts כדי ליצור חשבון חדש. ביצירת החשבון נצטרך להכניס את שם החשבון, העסק שקשור לחשבון, איזור זמן ומטבע תשלום.
במסך הבא תצטרכו לבחור את מי שינהל את החשבון ומה יהיו ההרשאות שלו כדי לעשות את זה. את ההגדרות האלה ניתן לערוך גם אחר כך.
לפני שאפשר להתחיל לפרסם, צלריך להכניס אמצעי תשלום של הפרסום. על מנת לעשות את זה נכנס לתפריט Paymants (תשלומים) ונוסיף את אמצעי התשלום שאנחנו רוצים.
מה שנשאר זה לחבר עמוד עיסקי לחשבון.
יצירת עמוד עיסקי בפייסבוק
כל פרסום בפייסבוק מקושר לעמוד עיסקי. נבחר בתפריט Accounts->Pages. כאן נוכל ליצור עמוד חדש שדרכו יתרחש הפרסום, או לבחור עמוד שכבר קיים לנו.
אם אתם יוצרים עמוד חדש תצטרכו לבחור את סוג העסק, לתת לעמוד שם ולשייך אותו לקטגוריה.
אם אתם בוחרים עמוד קיים, פשוט עשו חיפוש בפייסבוק של שם העמוד ובחרו אותו.
אם אתם מוסיפים עמוד שלא שייך לחשבון שלכם ואתם רק רוצים לנהל את המודעות שלו, תצטרכו הרשאת ניהול לעמוד מבעל העמוד.
הוספת בעלי תפקידים בפייסבוק ביזנס מנג'ר
השלב הבא הוא הוספת הרשאות לעמוד לעובדים, מנהלים וכו'
כדי לעשות את זה נכנס לתפריט Users->People ושם נלחץ על כפתור Add.
אתם מזמינים בעלי תפקידים לאתר על ידי הכנסת המייל שלהם והגדרה האם האדם הוא עובד או מנהל. המשמעות של זה היא רמת הגישה של האדם.
אחרי שהוספנו את המייל, נבחר מה החשבון אליו אנחנו רוצים להוסיף אותו. אפשר גם לבחור עמוד מסויים בתוך החשבון.
בקשת הרשאה לניהול חשבון או עמוד בפייסבוק
כשאנחנו עובדים עם עסקים אחרים ומנהלים להם את הפרסום, נבקש הרשאה לניהול החשבון על ידי הוספת חשבון חדש ובחירת בקשה לניהול.
תצטרכו לבחור את העמוד הראשי ממנו אתם עובדים שמקושר לחשבון שלכם ולהכניס במסך הבא את מספר חשבון המודעות אליו אתם מבקשים גישה. בעל החשבון יקבל מייל ובו הוא יוכל לאשר או לדחות את הבקשה שלכם לניהול.
להתחיל את העבודה עם פייסבוק ביזנס מנג'ר
עד עכשיו התעסקנו בהגדרות. עכשיו מתחילים בעבודה. בתפריט העליון נמצא את כל המסלולים שנצטרך לאורך מסע הפרסום שלנו. נתמקד בשלושה מוקדים עיקריים.
יש לנו את מנהל המודעות. המנהל המודעות אנחנו יוצרלים את הקמפיינים הפרסומיים.
יש לנו את ניהול הקהלים, פה ניצור קהלי יעד למודעות. קהל יעד יכול להיות מורכב מכל מיני פרמטרים למשל: מלקוחות עבר שיש לנו את המייל שלהם, מאנשים שהגיבו למודעות שלנו וממידע שאסף הפיקסל באתר שלנו או במקום אחר ששמנו אותו.
ויש לנו את ניהול הפיקסל, שם ניצור לראשונה את הפיקסל שלנו ונקבל את המידע שהוא אוסף.
כמובן שכל אחד מהנושאים האלה ראוי לפוסט משלו. יגיעו בקרוב.
שיהיה הרבה בהצלחה, וכתבו בתגובות האם אתם משתמשים בפייסבוק ביזנס מנג'ר…