אתם רוצים שיותר גולשים יקנו באתר שלכם. אבל לפני שהם קונים, הם צריכים להגיע לשם.
לבנות אתר שמגיעה אליו הרבה תנועה יכול לקחת גם שנתיים. זה בדרך כלל יקרה אחרי שיתוף של הרבה תוכן איכותי במשך הרבה זמן. מה שאומר שהצמיחה תהיה איטית. אבל מה אם אתה רוצה איזה "קפיצת הדרך"? רוצה להכיר שיטות שיביאו לך תנועה לאתר?
הנה 25 שיטות שיעזרו לך לעשות בדיוק את זה.
רוב השיטות מתאימות לכל האתרים. חלק קטן מהן מתאימות למי שיש לו אתר באנגלית והוא רוצה להשיג תנועה מארצות דוברות אנגלית. הכנסתי גם אותן כי יש הרבה אנשים עם אתרים כאלה והם יוכלו למצוא בהם הרבה תועלת.
כמובן שיש עוד הרבה שיטות להביא תנועה. מכירים אחת טובה? ספרו עליה בתגובות.
1. רשימת תפוצה
כשמדברים על כל כך הרבה דרכים להביא תנועה, מתעלמים לפעמים ממה שנמצא לנו מתחת לאף. גם אם הדרך הזאת לא מפתיעה אתכם ואתם אומרים לעצמכם, טוב, שמענו כבר על רשימת תפוצה, אני מציעה להמשיך ולקרוא. זה שיש שיטה מוכרת, זה לא אומר שהיא לא עובדת.
שיווק במייל צריך להיות חלק מאסטרטגיית השיווק של כל עסק. זו עדיין אחת הדרכים הכי ריווחיות לשיווק שמביאה את אחוזי ההמרה (הפיכת הגולש לרוכש) הכי טובים.
יש כמובן הרבה דרכים למשוך לקוחות לרשימת התפוצה שלכם וזה לא הנושא של המאמר שלנו, אבל אחת הדרכים היא לעודד את מי שיש לכם ברשימת התפוצה לשתף את מעגל החברים והמשפחה שלו בתוכן שלכם.
יתרון שיש ברשימת תפוצה הוא שיש לכם חיווי מיידי על היעילות של המייל ששלחתם. אתם יכולים למדוד כמה אנשים פתחו את המייל שלכם, כמה מהם לחצו על קישורים ולראות את העלייה במכירות בהתאם לשליחת המייל. מה שאומר שאתם יכולים להבין מה עובד ומה לא, ולשפר.
אחת החברות הכי גדולות בארץ לניהול רשימות תפוצה היא חברת רב מסר. ניהול הרשימות ויצירת דפי הנחיתה קל וידידותי גם למי שלא מומחה בעיצוב.
2. רשתות חברתיות
אתה לא יכול להרשות לעצמך לא להיות שם. בעשור האחרון מספר המשתמשים ברשתות החברתיות גדל במהירות, ואפשר לומר שכולם נמצאים שם.
היום, כבר לא מספיק שיהיה לך דף עיסקי בפייסבוק. אתה צריך לשים את העסק שלך בעוד פלטפורמות כמו:
טוויטר
אינסטגרם
יוטיוב
פינטרסט
וזה לא מספיק שיש לך פרופיל, אתה צריך לשים תוכן בקצב יומיומי. לעשות כמה שיותר לאסוף עוקבים אמיתיים שמתעניינים במה שיש לך להציע. ליצור תוכן שמעודד מעורבות ומעודד יצירת תקשורת.
אחרי שיש כמות של אנשים שעוקבים אחריך, אתה יכול להתחיל וליצור תנועה מהפוסטים שלך לאתר בצורה מכווונת.
גם כאן אתה רוצה לדעת מאיפה הגולשים מגיעים ומה עובד. דרך קלה לעקוב אחרי מקורות התנועה של הגולשים היא להשתמש בבונה הקישורים של גוגל. אתם מכניסים את המידע על הקישור שלכם והוא מצטרף לכתובת אותה אתם מדביקים בפוסט או בכל מקום אחר שממנו אתם רוצים לשלוח תנועה. כמו בתמונה למטה.
את כל הנתונים תוכל לראות בקלות בחשבון גוגל אנליטיקס שלך.
3. תתחילו בלוג
אם לאתר שלך עדיין אין בלוג, זו משימה מספר אחת שלך.
זה לא משנה מה העסק שלך, בלוג הוא אחת הדרכים המובילות להשיג תנועה ולגייס לידים. מה אתה מציע ללקוחות שלך? יש לך משהו לתת להן שיהיה להם שווה לחזור אליך כל שבוע? כנראה שלא.
אבל אם יש לך בלוג, זה נותן לאנשים אפשרות להמשיך ולהיות באינטראקציה איתך. בלוג כמובן גם משפר את התנועה שתגיע אליך מ-SEO, קידום אורגני במנועי החיפוש. ככל שתפיק יותר תוכן, תגיע אליך יותר תנועה ויגיעו אליך יותר לידים.
בכל פעם שאתה כותב פוסט חדש, אתה יכול לשלוח מייל לרשימת התפוצה שלך, לספר להם על התוכן החדש ולתת להם קישור. אתה יכול גם לכתוב על זה ברשתות החברתיות. ככה פוסט אחד מייצר לך תנועה ונרשמים חדשים.
מכיר מישהו תותח בתחום שלך? תן לו לכתוב פוסט אורח. אתה גם מרעננים את הבלוג שלך, גם גורם לאנשים חדשים שמכירים אותו להגיע אליך וגם, אנשים אוהבים לשתף תוכן שהם כתבו… ואתה משיג קישורים נוספים לאתר שלך.
4. תוכן וידאו
אנשים צורכים המון וידאו. כבר עכשיו, אחוז גבוה מהתכנים בפייסבוק נמצאים בצורת וידאו ויוטיוב הוא מנוע החיפוש השני בגודלו אחרי גוגל.
מה לשים בוידאו? מה שאנשים רוצים לראות, מה שמעניין אותם. מאחורי הקלעים של עבודה? מעולה, שים את זה. טיפים שיעזרו להם? טוב מאוד, תן להם.
אתה גם לא צריך ציוד מתקדם כדי להפיק וידאו. היום עם כל טלפון אפשר להפיק וידאו באיכות גבוהה. אנשים לא אוהבים לקרוא, אין להם סבלנות לזה. וידאו עוזר להם לצרוך את התוכן שלך בקלות.
כתבת פוסט מגניב בבלוג? עשה ממנו וידאו, שים ביוטיוב והטמע את הוידאו באתר. אין ספק שתגדיל את התנועה לאתר שלך בצורה מאוד משמעותית.
5. שידור חי
אחד הדברים שתופס תאוצה הוא שידור חי ברשתות החברתיות. פייסבוק, יוטיוב ואינסטגרם מאפשרות שידור וידאו לייב וזו עוד דרך ליצור קשר עם הלקוח שלך. בשידור שלח את הצופים לעמוד הנחיתה שלך שבו אתה נותן להם משהו טוב ותייצר לך עוד לידים.
כמו בכל דבר אחר, האפקט נהיה משמעותי כשעושים את זה בקביעות. ככה מייצרים קהל שאוהב את מה שיש לך לתת ורוכש ממך.
אוהבים את המאמר? שתפו כדי להמשיך ולקרוא
התוכן נעול זמנית. שתפו את המאמר באחת מהאפשרויות על מנת להמשיך ולקרוא
אמינות היא חלק חשוב מתהליך השיווק. אנשים אוהבים ללכת אחרי משהו שהם כבר מכירים. אחת הדרכים להגדיל את האמינות שלך היא ביצירת מערכת יחסים עם מישהו אחר, שהוא כבר השיג אמינות. בגלל זה, למשל, חברות משתמשות באנשים מפורסמים כדי לפרסם את המוצר שלהן. אנשים נמשכים למוכר להם. אם מישהו מוכר ומפורסם, הוא כנראה יודע מה הוא אומר.
הבעיה היא שלפרסם עם מישהו שהוא כבר מפורסם, זה עולה המון כסף. אז מה אפשר לעשות?
יש אנשים שיש להם המון עוקבים ברשתות החברתיות. הם לא שחקנים מפורסמים, אבל יש להם קהל שעוקב אחריהם ורוכש את מה שהם ממליצים עליו. בתור התחלה אפשר למצוא אנשים כאלה ברשתות החברתיות שהם לא "כוכבי על", אבל יש להם מספיק תנועה וליצור איתם שיתוף פעולה כדי שיכתבו פוסט על המוצר שלכם או שידברו עליו.
7. שיפור האתר שיתאים למנועי חיפוש SEO
גוגל הוא מקור מצויין להשיג ממנו לידים. והאמת שאם תיישם כל אחת מהדרכים שכבר דיברתי עליהן, התנועה לאתר תגדל וכבר האתר יראה טוב יותר לגוגל. אבל אם אתה באמת רוצה להביא תנועה משמעותית מגוגל, אתה חייב להשקיע בהבנה של מה הגולשים מחפשים בתחום שלך (מילות מפתח) ולהגדיל את התכנים בנושאים האלה.
מה אתה עושה כשאתה רוצה למצוא משהו? הולך לגוגל. וסביר להניח שגם הרבה מהלקוחות שלך עושים את זה. על פי מחקרים 85% מהלקוחות משתמשים בגוגל כדי למצוא מידע על מוצרים שהם מחפשים.
כשאנשים ימצאו אותך בחיפוש בגוגל, התנועה תביא לך עוד לידים ולקוחות. והכי טוב, שהתנועה הזאת מגיעה לאתר ללא תשלום.
8. מילות מפתח של זנב ארוך
כל אחד רוצה להופיע בגוגל במקומות הראשונים בתחום שהוא עוסק בו. כל עורך דין ישמח להיות ראשון כשמישהו מחפש "עורך דין", אבל התחרות על הביטויים הקצרים האלה היא מאוד גדולה ויקרה.
אז מה עושים? לוקחים ביטויי מפתח ארוכים יותר וממוקדים יותר. למשל: "עורך דין לענייני תעבורה". או יותר טוב מזה "עורך דין לענייני תעבורה ברחובות".
זה לא אומר שלא צריך להיות לכם תוכן שמכוון גם לביטויים כלליים יותר, אבל את רוב התנועה תקבלו מביטויים פחות תחרותיים.
איך מוצאים לאתר ביטויים עם זנב ארוך שהכי מתאימים שלו?
אם כבר יש לך אתר, הכנס לכלי ניהול האתר של גוגל. שם בוחרים את האפשרות של ביצועים בצד ימין. מה שתקבל בעמוד הזה זה את המילים שהאתר שלך מדורג בהם במקומות הכי טובים. עכשיו קח למשל ביטוי אתד מתוך הרשימה והכנס אותו לחיפוש בגוגל.
מה שתקבל זה את תוצאות החיפוש במושג הזה, אבל לא את זה אנחנו מחפשים. גלול את העמוד עד למטה ושם תראה חיפושים שקשורים לביטוי שהכנסת (כמו בתמונה).
אלו ביטויים שרלונטיים למושג שלך. אם תשלב תוכן נכון שמתאים לביטויים האלה, סביר להניח שהדירוג שלך בגוגל יעלה. חשוב לזכור שכל תוכן שאתה מכניס לאתר צריך להיות קודם ידידותי לגולש, ואחר כך למנוע החיפוש.
9. המדריך השלם ל…
מדריכים מלאים להרבה נושאים הם מקור מעולה לתנועה. כשיש תוכן מקיף אנשים נוטים יותר לשתף אותו וליצור אליו קישורים.
איך יוצרים מדריך כזה?
קודם כל נרשמים לעשרות – מאות בלוגים בתחום שבו אתה רוצה לרשום את המדריך. אתה רוצה לדעת כל מה שהולך בתחום.
לקרוא פוסטים בנושא – אחרי שהחלטת על מה אתה רוצה לרשום את המדריך, בדוק האם קיימים אחרים כאלה. אם יש כזה, חשוב איך אתה יוצר משהו שונה ומיוחד במדריך שלך. איך אתה יכול לתת יותר ערך?
המון צילומי מסך – אפילו אם המדריך שלך עוסק בנושא בסיסי, עדיין כדאי מאוד שיהיו צילומי מסך מפורטים. זה גם נותן הפסקות בתוכן הכתוב וגם עוזר להבים שלבים שהם מורכבים להסבר.
דוגמאות מהחיים – אם אתה יותר מדריך מקיף, כדאי להוסיף לו דוגמאות מהמציאות. אנשים מאמינים יותר כשהם רואים דוגמא.
אחרי שאתה כותב את המדריך, הגיע הזמן לפרסם אותו. קדם את המאמר המקיף שכתבת ברשתות החברתיות ובקש מאחרים לשתף אותו. אתה אפילו יכול ליצור ממנו מסמך PDF וליצור ממנו מדריך להורדה תמורת הרשמה במייל.
10. המסלול האתגרי
במסלול האתגרי הרעיון פשוט, אתה מציע משהו למי שיצליח להשיג אתגר מסויים. למשל, אם אתה עוסק בכתיבה, אתה יכול לעשות תחרות כתיבה עם שלבים ומי שמנצח בה יוכרז בים עשרת הכותבים הגדולים של השנה בבלוג שלך.
זה יעבוד כמובן אם זה מעניין מישהו שהוא מוכרז במקום הראשון בבלוג שלך… ולכן זה יכול לעבוד מצויין אם כבר יש לך סמכות בתחום.
11. פרסום באתר Reddit
**הסעיף הזה מתאים יותר למי שיש אתר באנגלית.**
Reddit הוא אתר מדיה חברתית שאנשים משתפים בו תכנים. כשהתכנים הכי פופולריים זוכים לתצוגה במקום גבוה ונכון לשנת 2018 הוא מדורג במקום השביעי בעולם.
אז אם אתה יוצר תוכן מעולה ומעלה אותו ל-Reddit הוא יכול לקבל בוסט מטורף של תנועה. הדירוג של התוכן נעשה על ידי המשתמשים שמצביעים בעד או נגד המאמר. ולכן אם אתה שם תוכן שנוי במחלוקת, קח בחשבון שההצבעות בעד ונגד יכולים להתקזז.
עוד נתון חשוב שעוזר לתוכן שלך להיות מדורג גבוה זה כמות התגובות שיש לתוכן שלך. ולכן כדאי לכתוב תוכן שמעודד תגובה.
12. פוסט אורח איכותי
אחת הדרכים המהירות לקבל תנועה היא על ידי כתיבת פוסט אורח בבלוג מצליח.
קל להגיד, אבל פחות קל לבצע.
קודם כל צריך ליצור מערכת יחסים עם כותב הבלוג כדי שיתן לך לפרסם אצלו. יש יתרון היום שמאוד קל ליצור קשר עם בעלי בלוגים דרך הרשתות החברתיות.
כדאי שתהיה מעודכן בתוכן של בעל הבלוג. עבור על הפוסטים שלו והשאר הערות שיש להן ערך גבוה.
אם אתה מכיר מישהו אחר שכתב פוסט אורח בבלוג, בקש ממנו שיקשר ביניכם. זה כבר נותן לך יותר אמינות.
אחרי שיצרת את הקשר עם בעל הבלוג, נסה לראות איזה תוכן אתה יכול לתרום לבלוג שלו שיתן ערך לקוראים שלו.
איך כותבים פוסט אורח מוצלח?
שימוש במילים פשוטות – אנשים רוצים להבין מה שהם קוראים בלי להתאמץ. צריך תמיד לזכור את הכלל, אם ילד בן 10 לא מבין את זה, מחק את מה שכתבת וכתוב את זה ביותר פשוט.
פוסטים של צעד-אחרי-צעד – אם יש לך נושא, שב לכתוב את כל השלבים שצריך לעבור כדי להגיע את המטרה. אחר כך עבור על השלבים ונסה לעשות אותם ברורים יותר ופשוטים יותר.
קישורים – שים הרבה קישורים פנימיים וחיצוניים במאמר שלך.
צור שיח – שאל שאלות בפוסט שלך ועודד את הקוראים להגיב.
הראה מומחיות – שים במאמר מקורות ונתונים מבוססים. תראה לקוראים את המומחיות שלך. זו ההזדמנות לבסס אותה.
כותרות משמעותיות – שים במאמר כותרות שגורמות לרצות להתחיל לקרוא וגם להמשיך.
זה לגבי המאמר, אבל זה לא הכל. עוד כמה דברים שיכולים להיות משמעותיים.
ביוגרפיה – כשכותבים מאמר יש למטה ביוגרפיה של הכותב. זה המקום שלך להציג את עצמך. וודא שמה שאתה כותב עונה על השאלות: מי אתה? מה אתה עושה ולמי זה מתאים? ובסוף כמובן, קריאה לפעולה (התקשרו עכשיו, כנסו לאתר וכו'). את הקישור בטקסט שים לעמוד הנחיתה של ההערה הבאה.
עמוד נחיתה – צור עמוד נחיתה שקשור לנושא עליו כתבת ובו הצע עוד משהו מגניב בחינם תמורת ההרשמה. עזור לאנשים להכנס לרשימת התפוצה שלך. את הכותרת של עמוד הנחיתה הקדש לקוראים של הבלוג שהרגע קראו את המאמר שלך. למשל: לקוראי עיתון "מקור ראשון". מתנה מיוחדת.
כמובן שגם התוכחן של העמוד צריך להיות פצצה וכפתור קריאה לפעולה ברור.
אל תבקש כלום חוץ ממייל. אתה לא רוצה שמישהו יתלבט לפני שהוא נרשם.
טסטים – שמת עמוד נחיתה, אל תשכח אותו שם. שים לב כמה תנועה נכנסת אליו וכמה הרשמות יש בו. אם יש תנועה ולא נרשמים, שנה כותרת/תמונה/הצעה עד שתמצא משהו שעובד.
13. מתנה שווה
הרבה אנשים נותנים משהו בחינם כדי להגדיל את רשימת התפוצה שלהם. רוב האנשים לא מקדישים מספיק מחשבה על מוצר שאנשים באמת רוצים ושיתן ערך אמיתי. אנשים לא נכנסים לרשימת תפוצה כי אכפת להם ממך (אלא אם כן זה ההורים שלך). הם רוצים לקבל ערך אמיתי.
דרך אחת לדעת מה יתן הכי הרבה ערך ללקוחות הפוטנציאלים שלך היא לבצע סקר. אבל דרך אחרת, אפילו טובה יותר, היא לשלוח לרשימת התפוצה שלך שאלה אחת בלבד: מה הדבר הכי קשה לכם בנושא **מה שאתם עוסקים בו**?
כשיש לאנשים אתגר בנושא מסויים, הם שמחים שיש מישהו שיכול לשמוע מה קשה להם.
כשמישהו שולח לך תגובה, אל תשכח להודות לו. תגיד לו שאתה יוצר מוצר חינמי איכותי חדש ולא תשכח לשלוח אותו כשהוא יהיה מוכן. עכשיו תוכל להשתמש בתשובות של האנשים כדי לשאול שאלות ממוקדות יותר ולשלוח מייל עם עוד שאלות. מכל התשובות שאתה מקבל, צור מוצר דיגיטלי מדהים שיהיה משמעותי לקהל היעד שלך ושלח אותו למי שענה לך. בצורה הזאת, הוא גם מכיר את מה שיש לך לתת וגם אומר לעצמו, אם זה בחינם, מה אני אקבל בתשלום…
אם אתה משווק מוצרים של אחרים, מצא איפה נמצא הפער שלהם, מה חסר במה שהם נותנים ואת זה תציע. מדריך צעד אחר צעד לשימוש במוצר? מדריך מצולם? תהיה שם ותציע את זה.
יצרת מוצר? אתה חושב שהוא טוב? שלח אותו לרשימת התפוצה שלך. הם מכירים אותך ויכולים לתת לך ביקורת אמיתית ונקודות מבט שאולי לא חשבת עליהן.
14. הצטרפו ל-Quora
**גם הדרך הזאת מתאימה למי שיש לו אתר באנגלית.**
Quora הוא אתר שאלות ותשובות בכל תחום אפשרי. אתה יכול לשאול, לענות ולתת נקודות על התשובות. באתר אתה יכול לבסס את המומחיות שלך על ידי תשובות לשאלות שאנשים שואלים וגם להחשף למומחים אחרים שאפשר לעשות איתם שיתוף פעולה (למשל אנשים שאתה רוצה שיעלו ביקורת על המוצר שלך או לשים באתר שלהם פוסט אורח. כמו שראינו קודם).
אז איך כדאי לעבוד עם Quora?
אל תתן תשובה רדודה שרואים שכל הכוונה שלה הא רק לקדם את המוצר שלך. זה לא יהפוך אותך למומחה ולא יגרום לאנשים לרצות לשתף איתך פעולה.
אתה יכול לכתוב תשובות שהן ממש "מיני פוסט". סיפור, השראה, לימוד… כל אלא יכולי להפוך לתשובה ויראלית שאלפי אנשי יצפו בה.
אתה יכול להכיר עוד הרבה אנשים בתחומך ששווה לעקוב אחריהם ולראו תמה מעניין אנשים ומה השאלות שלהם בתחום שלך.
15. תצוגה עשירה ודירוג מחבר
לפני כמה שנים השיקה גוגל דירוג של מחבר בעל סמכות לתכנים (Google Authorship). הדירוג שינה גם את התצוגה של תוצאות החיפוש וכשהיה מחבר של תוכן שהיה מתוייג עם סמכות, התמונה שלו הופיעה לצד התוכן בגוגל. כיום זה כבר לא מוצג ככה, וגוגל לא השאירה את התצוגה של המחבר כי זה לא עבד כמו שציפו.
אבל בכל זאת, אתה יכול לבסס את הסמכות שלך ככותב מאמר וזה נכנס בתוך שלל החישובים של גוגל לאיכות של מאמר.
איך עושים את זה?
אם יש לך אתה וורדפרס, אתה יכול להשתמש בתוסף AuthorSure. התוסף מוסיף תיבת מחבר בתוך המאמרים ושם את הסימון שמתאים כדי שגוגל יקלטו את זה. אתה גם יוצר עמוד ביוגרפיה עליך ולחיצה על השם שלך מעבירה לעמוד הזה. חשוב גם לשים תמונה שלך, כי תמונה מגדילה את האמינות של המחבר.
מה שהתוסף עושה, הוא מוסיף בקוד חלקים שגוגל קורא ומסמן כפרטים של כותב המאמר. אם אתה רוצים לוודא שהמידע נוסף לאתר שלך, אתה יכול לבדוק בכלי הבדיקה של גוגל למבנה האתר.
עוד מדד שגוגל אוהב זה חוות דעת של לקוחות. גוגל גם מציג את המוצר שלך בתצוגה עשירה כשאתה משתמש לחוות הדעת בקוד של תצוגה עשירה. אתה יכול לעשות את זה עם התוסף WP Customer Reviews.
16. קישורים פנימיים
מפת אתר היא אחת הדרכים לעזור לגוגל להבין מה קורה באתר שלך ואיזה תוכן קשור לאיזה תוכן. כדי שגם הגולשים יוכלו בקלות להגיע מנושא אחד לאחר חשוב תוך כדי שאתה מכניס תוכן לאתר, האם יש תוכן אחר קשור שהקורא ירצה להמשיך ולקרוא. האם יש נושא בתוך המאמר שיש לך מאמר שמרחיב אותו שיכול לעניין את הקורא. אם כן, צור קישור פנימי של המילים שקשורות למאמר הנוסף.
כשהקורא עובר מעמוד לעמוד ורואה כמה שיותר דפים באתר שלך, גוגל מסמן לו שהאתר שלך מושך גולשים וכנראה שאתה מומחה בתחומך.
17. תגובות בבלוגים
תגובות בבלוגים מובילים בתחומך יכולות לעשות שני דברים. גם לבסס את הסמכות שלך בתחום וגם לשלוח תנועה לאתר שלך.
אל תכתוב תגובות כמו "למדתי המון המון מהמאמר שלך", אלא תגובות ממוקדות בנקודה מסויימת. אולי המחבר השתמש במקורות ויש לך עוד כאלה להציע או אולי התמודדת עם אותה בעיה ואתה רוצה לשתף בפתרון שאתה השתמשת בו.. ה מראה על ידע ועל מעורבות ואולי גם יכול להוביל לפוסט אורח בבלוג. מי יודע?!
אתה רוצה להיות אחד מהמגיבים הראשונים בפוסט, כך התגובה שלך תקבל יותר תשומת לב. כמובן שאתה לא רוצה לבדוק כל יום האם פורסם פוסט חדש… יש כלי שנקרא IFTTT. פירוש המילה If this than that. אם קורה משהו אחד תעשה משהו אחר. למשל, אם פורסם פוסט חדש בבלוג X, שלח לי מייל. ככה אתה יכול לעקוב אחרי פרסומים בלי להיות מוטרד מתי הם יוצאים.
18. תגובות בפורומים
כמו תגובות בבלוגים, גם תגובות בפורומים יכולות להביא לך תנועה. המטרה היא לאו דוקא להביא לך קישורים מאתר חיצוני, אלא לבסס את המומחיות שלך בקהילה. בכל קהילת פורומים יש את המגיבים המובילים. זה לא קורה בין לילה, אבל בהשקעה של רבע שעה ביום אתה יכול למצוא מגוון שאלות שאף אחד לא ענה עליהן או שיש לך מה להוסיף על התשובה שלהן, ולבנות את המוניטין שלך.
כדי למצוא פורום בנושא שאתה עוסק בו הכנס לגוגל את החיפוש "פורום הנושא שלך". צור מסמך אקסל של רשימת הפורומים וקח כמה טיפים לפני שאתה מתחיל לעבוד.
מתי היתה התגובה האחרונה בפורום – אם היא היתה לפני חודשיים, הפורום כנראה לא פעיל במיוחד ואין מה להשקיע בו.
כמה נושאים יש בפורום – האם יש מגוון נושאים שתוכל לכתוב עליהם, או שהתוכן מאוד מצומצם.
הרשם בשם שלך – לא בשם עט ולא בשם החברה. אתה רוצה לבסס את השם שלך כמומחה.
שים תמונה שלך – בתמונת הפרופיל ולא תמונה של לוגו החברה שלך. זה משדר יותר אמינות ואנשים נמשכים יותר לאנשים ולא ללוגו.
אל תגיב יותר מידי – כשרק נרשמת לפורום. זה נותן הרגשה של ספאם ושאתה שם רק כדי לפזר את הקישור שיש לך בחתימה.
קרא את חוקי הפורום – בחלק מהפורומים זה בסדר לשים קישורים אם אתה כותב מאמר ושולח להרחבה שלו ובחלק ממש לא.
19. פרסום בפייסבוק
פייסבוק הוא מקור מצויין ללידים ותנועה. הבעיה היא שפייסבוק לא מיועד לפרסום. אנשים נכנסים כדי לראות תמונות ופוסטים של חברים ומשפחה ולא את הפרסום שלך. מה שאומר שכל הפרסום הוא מבחינתם הפרעה באמצע הפיד. ואתה לא רוצה להפריע להם.
אם יש לך עוקבים בפייסבוק
כדאי להשתמש בסיפורים ובפוסטים מקודמים. סיפורים נראים טבעיים בתוך הפיד ונראים חלק ממנו ולא פרסומת. כדאי גם להשתמש בתמונות אותנטיות ולא כאלה שנראות כאילו יצאו ממאגר תמונות.
את הסיפורים אתה יכול לפרסם בדף שלך ואז לקדם אותם בקידום ממומן לקהל שזה יכול לעניין אותו. תכני וידאו, אם הם מתוכננים נכון, מקודמים גם על ידי פייסבוק וגם על ידי אנשים.
אם אין לך עדיין עוקבים בפייסבוק
אם אין לך הרבה עוקבים לעמוד העיסקי (או שאין לך בכלל) אתה מתחיל מפרסום של פוסטים ממומנים שימשכו את הקהל הרלוונטי לעמוד שלך. אתה יכול לפרסם בעמודה הימנית שלא עולה הרבה כסף ולמשוך אנשים שאתה מתאים לתחומי העניין שלהם. כשהיו לך יותר עוקבים בעמוד תוכל לפרסם ישירות אליהם ולהציע להם תכנים באתר.
את רוצה להכיר טוב את דמות הלקוח האידאלי שלך ומה מעניין אותו, כי אחרת אתה זורק כסף בפרסום שלך וחבל.
20. שיווק בלינקדין
לינקדין נחשבת לרשת של מקצוענים, ולכן התוכן שאתה שם ברשת צריך להיות חד ומקצועי. היתרון הוא שהקהל ממוקד ואם אתה מפרסם תוכן שהוא רלוונטי, אתה יכול להשיג במהירות קהל שעוקב אחרי מה שאתה כותב והופך ללקוחות. יש תוכנות שלוקחות את התכנים שאתה מפרסם באתר הוורדפרס שלך ושמות אותם באופן אוטומטי בפרופיל לינקדין שלך. יש לבלוג hubspot מאמר מצויין של 29 טיפים לעבודה עם לינקדין.
יש אפשרות גם לפרסום בתשלום עם פילוח מאוד ממוקד בלינקדין.
21. יצירת אינפוגרפיקה
אינפוגרפיקה (בטוח יש לזה איזה שם בעברית… אם מישהו יודע מוזמן לשים בתגובות) היא תמונה שמתארת תהליך או מידע בצורה ויזואלית. אנשים אוהבים לשתף תמונות אינפוגרפיקה וזה מקור לתנועה מצויינת בעיקר מפינטרסט.
איך יוצרים אינפוגרפיקה מוצלחת?
מחקר – קודם כל מתחילים ממחקר על הנושא, סטטיסטיקות ותוכן פיקנטי. זה השלב שלוקח הכי הרבה זמן. שני אתרים שיכולים לעזור בנושא המחקר הם: statisticbrain שנותן סטטיסטיקות על המון נושאים ואתר pewsocialtrends שנותן מידע מעמיק על הרבה נושאים.
מצאו את המידע הכי עדכני על הנושא שלכם ואל תשכחו לתת קרדיט בתחתית התמונה לכל מקור שהשתמשתם במידע שלו.
עניין – אתם רוצים להביא מידע על נושא שמעניין אנשים.
יש נושאים שבאופן כללי יוצרים עניין. למשל תוכן ש: מזכיר לנו כמה החיים קצרים, שחלומות יכולים להתגשם, אמונה במטרות גדולות, הדברים החשובים בחיים, טויסטים לא צפויים, תוכן שלוקח אותנו למסע או מספר לנו סיפור, השראה, גורם לנו לצחוק, גורם לנו לבכות, מגלה סודות, מפתיע, מזכיר לנו לא לוותר וכו'
אלו דברים כלליים שגורמים לאנשים רצון לקרוא ולשתף תוכן.
נושאים שנפוצים ביצירת אינפוגרפיקה
השוואות – לוקחים שני דברים שמעניינים ומשוים אותם אחד לשני. אם התוצאות מפתיעות, זה עוד יותר טוב.
סיבה ותוצאה – מערכת שיש בינה יחסים שאפשר לתאר.
ציר זמן – תאור תהליכים לאורך זמן.
הבדלים – איך משהו אחד נראה מול משהו אחר.
אחרי שסיימת להכין את האינפוגרפיקה שלך זה הזמן להפיץ אותה ברשתות החברתיות ובעיקר בפינטרסט. כדאי שגם באתר שלך תהיה אפשרות לשתף את התמונה ברשתות החברתיות.
22. ראיונות
בראיון יש שני תפקידים. המראיין והמרואיין. ושניהם יכולים להיות פוטנציאל לתנועה וללקוחות.
איפה אפשר לעשות את זה? אתה יכול לארח לפייסבוק לייב מישהו מומחה בתחום שלך, או מישהו שיש לו הרבה עוקבים שיכולים להביע עניין במה שיש לך להגיד. אתה יכול גם כמובן להתארח בשידור כזה.
אתה יכול למצוא פודקאסטים של אנשים שמה שאתה עושה יכול לעניין את המאזינים שלהם וכמובן לארח אצלך.
צריכים להיות לך סיפורים מוכנים שיכולים להתאים לתוכנית אירוח, שיעניינו את הקהל שאתה רוצה למוצר או לשירות שלך.
שאלות שיעזרו לך למצוא את הסיפור שלך
איך המוצר, שירות, ספר שלך יכולים לחדש או לעניין כש:
מתקרב חג (איך זה יכול להתקשר לתחילת השנה? ליום העצמאות? לפסח?)
קורה אסון (יש הרבה אנשים שהשירות שלהם יכול לתת עיצה, לעזור..)
מתקיימות בחירות ארציות או מקומיות
יש אירועי ספורט מרכזיים (כדורגל, כדורסל, אולימפיאדה..)
מגיע החופש הגדול (בילוי, אירוח, טיולים, מעברי דירה)
פתיחת שנת הלימודים (מתחילים בי"ס חדש, ציוד, ביגוד)
מגיעה תקופת החתונות
שידורים תמיד יתייחסו לאירועים כאלה ויחפשו נקודות מבט חדשות ורעננות. אתה יכול גם לפנות לתוכנית רדיו מקומית ולראות האם הם מעוניינים בך כאורח בתוכנית שלהם. כדאי מאוד לתת כותרת מושכת לנושא השיחה שלך. כזאת שלפחות יתקשרו אליך כדי לברר על מה מדובר. למשל "האמת המפתיעה על X" או "הסודות על X שמעדיפים שלא תגלו".
23. כתבות ממומנות
כשרואים משהו בעיתון, מרגישים שהוא אמין. זה לא משנה אם כל מה שיהיה כתוב שם ממש לא מדוייק, עצם העובדה שמשהו מופיע בעיתון, נותן לנו תחושה שהוא נכון. את היתרון הזה אתה יכול לנצל לטובתך.
בכל אתרי החדשות הגדולים אפשר לקנות כתבות שמופיעות בתוך הנושאים של הכתבות הרגילות ולא נראות פרסום (גם אם זה כתוב באותיות הקטנות). הכתבה הזא יכולה לעזור לך גם אחרי שהיא מפורסמת. אתה יכול לצטט אותה בפייסבוק ולשים קישור באתר שלך. בכל מקרה זה מקור מצויין ללקוחות שחושבים שאם אתה בעיתון (או אתר חדשות) אז אתה מומחה וכדאי לפנות אליך.
זו יכולה להיות כתבת מומחה בתחום מסויים, כתבת ריאיון או סקירת שירות/מוצר. בכל מקרה כמובן שבשביל כתבה כזאת אתה רוצה להשקיע בכותב תוכן רציני שיעשה את העבודה כמו שצריך.
24. קידום אורגני מקומי
אם העסק שלך הוא עסק מקומי, אחד הדברים הכי חשובים שאתה רוצה לעשות זה להשתמש בקידום אורגני מקומי. קידום שיכול להביא לך המון תנועה מהסביבה הקרובה שלך.
הצעד הראשון הוא לרשום את העסק שלך בגוגל עסקים. אתה רוצה להיות מאוד מדוייק בפרטים שאתה כותב שם ועצה קטנה ממני, בכל מקום שאתה שם את הפרטים שלך (שם העסק, כתובת, טלפון וכו') כתוב אותם בדיוק באותה הצורה. אם כתבת מספר טלפון ללא מקף, הקפד לרשום את זה באותה הצורה בכל מקום. אם רשמת בכתובת תל-אביב, אל תרשום באתר שלך ת"א. ההקפדה של זה היא מאוד חשובה לדירוג של גוגל. אם אתה כותב בכל פעם בצורה קצת שונה, גוגל יכול לחשוב שהעסק שלך הוא לא אמיתי ולהחשיב אותך כספאם.
נצל אתרים של הרשות המקומית ופרסם גם שם את העסק שלך אם יש לך אפשרות. ובכללי, כל אתר שהוא אינדקס עסקים שאתה יכול להכנס אליו, יביא לך תנועה. רק לא לשכוח, לכתוב בדיוק באותה הצורה את הפרטים שלך.
הפעולה הזאת תקח לך מעט מאוד זמן, ואתה יכול להגדיל את קהל הלקוחות שלך בצורה משמעותית.
25. טירגוט מחדש (ריטרגטינג)
איד הקהלים הכי טוםבים למוצרים ולשירותים שלך, הוא קהל שכבר הביע התעניינות שמוצר או בשירות שלך ונכנס לאתר שלך. אתה רוצה לגרום לו להכנס שוב והפעם לרכוש את מה שאתה מציע.
איך עושים ריטרגטינג
הנה כמה דוגמאות:
הופעה באתרים – נניח שמישהו הגיע לאתר שלך. כלומר הביע התעניינות, ועכשיו הוא עובר לאתר אחר. אתה רוצה להופיע גם באתר הבא שהוא הולך אליו ואז זה אפשר לעשות על ידי פרסום ממומן של גוגל.
לקוחות חוזרים – יש לך מערכת עם הפרטים של הלקוחות שרכשו אצלך, או שמופיעים ברשימת התפוצה שלך. על ידי פרסום בפייסבוק, אתה יכול להופיע עם פרסום בפיד הפייסבוק שלהם ולהחזיר את המוצר/שירות שלך למודעות שלהם.
פייסבוק – פרסמת סרטון בדף העיסקי שלך. הוא היה מאוד מוצלח והרבה אנשים ראו אותו. מה עכשיו? איך אפשר למצל את זה לקדם את העסק שלך? פייסבוק נותנים לך אפשרות להראות פרסום לאנשים שצפו זמן מסויים מתוך הסרטון שלך. נניח שמי שצפה ב-75% מהסרטון שלך הביע מספיק עניין. עכשיו אתה ממשיך להופיע רק בפיד של האנשים האלה. הם כבר מעוניינים, הם רק צריכים את הדחיפה לצעד הבא.
סיכום
נתתי לך פה 25 דרכים שכל אחת מהן יכולה להגדיל באופן משמעותי את כניסת הגולשים לאתר שלך ולהגדיל את המכירות שלך.
זה יכול להכניס אותך קצת להלם, אבל אל תיכנס לזה, תתקדם קדימה. בחר לך שיטה אחת שמושכת את תשומת הלב שלך ותתחיל לעבוד איתה. לחלק מהשיטת לא צריך להקדיש הרבה זמן וקל לראות מהן תוצאות בזמן קצר כמו קידום אורגני מקומי או סימון מקורות התנועה שלך.
אם יש לך שאלה, השאר אותה פה בתגובות ואשמח לענות.
הרבה הצלחה,
קרן
רוצים שנעבוד ביחד על אסטרטגיית שיווק לעסק שלכם? מוזמנים ליצור קשר