הגדרת מטרות לאתר – כשיש מטרה יש הישגים

הגדרת מטרות לאתר – כשיש מטרה יש הישגים

להגיד: "אני רוצה אתר טוב יותר" זה כמו להגיד "אני רוצה עסק טוב יותר". מה זה אומר עסק טוב יותר?

אתה רוצה להגדיל את ההכנסות? להקטין את ההוצאות? לשפר את שירות הלקוחות שלך? מה בדיוק אתה רוצה?

אם כל מה שאתה אומר זה "אני רוצה אתר טוב יותר", לא משנה איזה מומחה עובד על האתר שלך, סביר להניח שלא תראה תוצאות חיוביות ביחס לעסק שלך.

מטרות חכמות S.M.A.R.T

כדי להגדיר מטרות לאתר נשתמש בחמישה קריטריונים.

מטרה ספציפית – Specific – מה אתה רוצה להשיג

אם אין לך מטרה ספציפית, זה כמו להדליק את הוויז ולא להכניס יעד. איך תגיע?
אתה רוצה להגדיר מטרה עיסקית מדוייקת וספציפית לאתר שלך.

למשל:

  • להגדיל את מספר הנרשמים דרך האתר ב-20%.
  • להגדיל את יחס הרוכשים מבין המגיעים לאתר ב-5% (יחס ההמרה).
  • לשפר את שביעות הרצון של הרוכשים ב-10%.

מטרה מדידה – Measurable – איך אתה יודע שהשגת את המטרה

קביעה של קריטריונים ושיטות למדידת ההתקדמות לעבר המטרה.

למשל:

  • שימוש במערכת ניהול לקוחות למדידת הלידים הנכנסים.
  • מדידת כניסת משתמשים לאתר עם גוגל אנליטיקס.
  • עריכת סקר שביעות רצון לפני ואחרי השינוי.

מטרה ניתנת להשגה – Attainable – האם ניתן להשיג את זה ריאלית

האם ניתן להשיג את המטרה? ליעדים גבוהים או נמוכים מידי אין משמעות אמיתית. השווה את המטרות לרמת הביצועים העכשיות שלך וקבע דרכים ניתנות להשגה כדי לעמוד במטרות.

למשל:

  • להציע הצעה ייחודית לכל נרשם כדי להגדיל את רשימת התפוצה כדי להגדיל את מספר הנרשמים ב-10%. להגדיל את התנועה על ידי קידום אורגני וקידום ממומן בפייסבוק.
  • שיפור חווית המשתמש של האתר כדי להשיג שביעות רצון גדולה יותר של הלקוחות.

מטרה רלוונטית – Relevant – האם זה מה שהעסק שלי צריך

למה המטרה הזאת חשובה לעסק שלך? האם זה יעזור לך להגשים את החזון של העסק?

למשל:

  • אנחנו רוצים להגדיל את מספר הלקוחות הפעילים בשנה הבאה ב-5%. הגדלת רשימת התפוצה מגדילה את פוטנציאת הלקוחות הפעילים.

מטרה מתוזמנת – Timely – מה לוח הזמנים

קבע לוח זמנים הגיוני לביצוע המטרה. אם 6 חודשים הוא זמן סביר לביצוע המטרה, קבע את הזמן הזה.

למשל:

  • כדי להגדיל את מספר הנרשמים באתר ב-20% במשך שנה, נקבע נקודת זמן של 6 חודשים להגדלת מספר הנרשמים ב-10% על ידי תנועה ממומנת. לאחר מכן תהיה השפעה לקידום האורגני שאנחנו עושים ואז אנחנו מצפים לעוד 10% בחצי שנה השנייה.

מטרות מוגדרות לאתר שלך

אחרי שהבנו את העקרונות שעל פיהם כדאי לקבוע את המטרות שלך לאתר, נראה כה דוגמאות למטרות נפוצות לאתרים.

מטרות שיווקיות – תנועה מעורבות ולידים

המטרה של המחלקה השיווקית בעסק היא למשוך יותר לקוחות, לגרום להם לגלות מעורבות במותג, לאסוף לידים וכו'

1. גיוס לידים איכותיים

זאת אחת המטרות הכי נפוצות שיש לאתרים. הגדלת הלידים שמגיעים לחברה, מגדילה את המכירות, בהנחה שהלידים איכותיים.

ניתן למדוד את המטרה על ידי חישוב מספר הלידים שנכנסים בחודש לחברה מול מספר הכניסות הכלליות לאתר. איכות של לידים ניתן למדוד לפי מספר הלידים שהפכו למכירה מתוך כלל הלידים הנכנסים.

2. שיפור יחס ההמרה של הלידים ללקוחות

המטרה הזאת קשורה לאיכות הלידים שנכנסים לאתר וכמובן קשורה לאיכות התנועה שמגיעה לאתר.

3. להגדיל מודעות למותג

המטרה היא להכניס מוצרים ושירותים חדשים לשוק דרך האתר. זה יכול להתבצע דרך האתר הראשי או דרך אתרי לווין (אתר קטן ממוקד מטרה אחת).

מטרות מכירתיות – סגירת יותר מכירות באתרי מסחר

המטרה היא להגדיל את ההכנסות ממכירות. זה יכול להיות מכירות של מוצרים או מכירה של שירותים.

4. הגדלת המכירות

המטרה הכי נפוצה באתרי מסחר. החברה רוצה למקסם את הרווחים שלה מהאתר. הגדלת המכירות יכולה להיות באחוזים כלליים לאורך השנה או נקודתית לעונת מכירות מסויימת כמו חגים.

5. שיפור יחס ההמרה של המכירות

בדומה ליחס ההמרה של לידים, גם כאן אנחנו רוצים להגדיל את מספר הרוכשים באתר ביחס לכמות הנכנסים לאתר. כשאנחנו מציבים כמטרה את הגדל תהמכירות יכול להכנס שיקול של הקהל ההתחלתי שאנחנו שולחים לאתר. חשוב לדעת כאן, כמו בכל מטרה אחרת, מה הנתונים שלנו עכשיו כדי שנוכל למדוד את השיפור.

6. שיפור שירות הלקוחות

שיפור התמיכה בלקוחות דרך האתר. זה נושא שקצת קשה למדוד, אלא אם אתם עושים באופן קבוע סקר שביעות רצון, או שולחים ללקוח מייל/הודעה שבה הוא נותן חוות דעת על השירות שקיבל.

מטרת שביעות רצון של לקוחות

אם האתר שלכם נותן שירות של מענה ללקוחות קיימים, שיפור שביעות הרצון של הלקוחות מהשירות משפר את חווית המפגש שלהם עם החברה שלכם ומשמר את הלקוחות.

7. שיפור שביעות הרצון של הלקוחות

כמו שכבר אמרנו, מדידת שביעות הרצון של הלקוחות הוא משימה לא טריוואלית. כדי לראות עלייה בשביעות הרצון של הלקוחות צריך להיות מעקב קודם על שביעות הרצון ומעקב אחרי השינוי. למשל אם יש לכם אתר רפואי שאנשים פונים דרכו לקביעת תורים, אתם יכולים לסקור עד כמה אנשים מצליחים לבצע בקלות את המטרה שלשמה נכנסו לאתר.

יש אתר של אחסון אתרים שבכל פעם שאני פונה לשירות לקוחות שלו בצ'ט, כשמסתיימת השיחה יש לי מקום לדרג את שביעות הרצון שלי מ-1 ועד 5. אני מניחה שרוב האנשים עונים על שאלת שביעות הרצון (שז לוקח 2 שניות) ונותן מדד טוב לחברה גם על הנציג הנוכחי שטיפל בפנייה וגם על שביעות הרצון הכללית של הלקוחות.

8. שיפור מהירות ביצוע משימה באתר

נניח שיש לכם אתר שאפשר לקבוע בו תור לרופא. כמה זמן לוקח לאדם הממוצע לבצע את המשימה הזאת? האם כל השלבים של התהליך ברורים למשתמש או שהוא מתליח לבצע את המשימה רק אחרי ניסוי וטעייה.

כמובן שביצוע המשימה בזמן קצר ובקלות משפיעה על שביעות הרצון של הלקוחות מהאתר שלכם.

עוד מטרות שאנחנו יכולים להציב כיעד באתר:

9. שיפור תהליך הכנסת תכנים חדשים ומעודכנים.

10. שיפור תהליך תיקון התקלות באתר.

11. תהליך גיוס כוח אדם דרך האתר.

12. שיפור שביעות הרצון של העובדים מהמידע שהם מקבלים באתר.

13. שביעות רצון מהמידע שמגיע באופן אוטומטי מהאתר.

כמובן שיכולות להיות לכם מטרות נוספות שקשורות ישירות לאתר שלכם ולאיך שהעסק שלכם עובד. אבל מה שחשוב הוא, שתגדירו מה אתם רוצים מהאתר.

ולסיום משפטו של צ'רצ'יל:

מי שנכשל בתכנון, מתכנן להכשל

קבעו את המטרות שלכם ומצאו את אנשי המקצוע המתאים שיעזרו לכם להשיג אותם.

בהצלחה!

כתיבת תגובה