יש הרבה בעלי עסקים שמרגישים שעבר הזמן של שיווק במייל. ההרגשה היא שאם שולחים מייל ללקוחות הוא נעלם בתוך עשרות מיילים אחרים שיושבים בתיבת האימייל והסיכוי שמישהו יקרא אותו ואפילו יגיב אליו היא מאוד נמוכה.
ובאמת, ככה זה עבד פעם. משווקים היו רוכשים רשימות ענקיות של כתובות מייל ושולחים הצעות שלא היו קשורות ללקוח בתקווה שמישהו ילחץ וגם ירכוש. זאת ההגדרה של ספאם, וככה זה עבד. אבל היום, השיווק במייל עובד אחרת. הרבה אנשים שמחים לקבל מיילים ממותגים שמעניינים אותם ורשימות התפוצה בנויות על מיילים של אנשים שנרשמו אליהם מרצונם כדי לקיים איזה צורה של תקשורת עם העסק.
הם רוצים לשמוע מה שיש לכם לומר וכנראה רוצים גם לקבל משהו שהם יכולים להשיג רק דרך הרשימה שלכם.
מה המטרות של רשימת תפוצה
כשאנחנו עובדים עם רשימת תפוצה יש לנו שלוש מטרות עיקריות:
- הרשמה של אנשים חדשים
- שמירה על מי שכבר ברשימה
- הגדלת הרווחים של העסק דרך הרשימה
מה אפשר לשלוח לרשימה שלכם?
- להודיע על מוצרים חדשים
- להציע שירותים ומוצרים משודרגים
- לעודד שיתוף של אנשים נוספים
- לשלוח מידע וחדשות
- ועוד…
שיווק המייל הוא חלק חשוב מפעולות השיווק שעסק עושה, כמובן בתנאי שבונים אסטרטגיה שמובילה לתוצאות. המסרים צריכים להיות נכונים ולהוביל את הגולש לבצע את הפעולה שאנחנו רוצים שהוא יבצע. אם המיילים שהלקוח מקבל לא רלוונטים, הוא יפסיק לפתוח אותם ויסיר את עצמו מהרשימה מהר מאוד.
תחשבו על תיבת המייל שלכם. איזה מיילים אתם פותחים? למה? מה גורם לכם ללחוץ על קישור? שווה לכם לעקוב אחרי המיילים שאתם פותחים ולראות מה גורם לכם לעשות את זה. תוכלו לקבל הרבה רעיונות ולהשתמש בהם ברשימה שלכם.
מעקב אחרי המיילים
כדי לשפר כל הזמן את הפעולות שאנחנו עושים, חשוב לדעת מאיפה מגיעים הנרשמים החדשים לרשימה, איזה מיילים גרמו ללקוחות ללחוץ ולרכוש ואיזה מיילים נפתחים כי הרבה.
לעסק יכולות להיות מספר רשימות תפוצה שמפולחות לפי לקוחות שונים. אנשים שנרשמו, אבל לא רכשו עדיין, לקוחות שרכשו משהו ולקוחות שרכשו מספר פעמים. לכל רשימה כזאת נרצה להתאים את המיילים שאנחנו שולחים.
רשימת תפוצה היא בעלת פוטנציאל להגדיל את הרווחים של העסק בצורה משמעותית וכדי להשתמש בה בצורה חכמה נשתמש במערכת אוטומטית לשליחת מיילים כמו רב מסר. מערכות כאלה נותנות לנו אפשרות לתזמן את שליחת המיילים בצורה אוטומטית ולעקוב אחרי התוצאות.
בקיצור, רשימת תפוצה היא אחד הנכסים הכי חשובים שיכולים להיות לעסק שלכם וחשוב להשקיע את המשאבים בבנייה נכונה של הרשימה.
בניית תוכנית לשיווק במייל
כדי להוציא את הערך של השיווק במייל, אתם רוצים לבנות תוכנית שיווקית שמתאימה לקהל היעד שלכם והעבודה מתחילה במשיכת גולשים להרשם לרשימת התפוצה שלכם.
איך גורמים לאנשים להשאיר את המייל?
יש כמה דרכים לעשות את זה. דרך אחת היא להשאיר קישור להרשמה בדפים של האתר שלכם. חלק מהאתרים שמים את הקישור בחלק התחתון של האתר (בפוטר). חוץ מזה אפשר להשתמש בעמוד ייעודי, שכל התפקיד שלו הוא לרשום אנשים לרשימת התפוצה ולהציע להם משהו בתמורה. אפשר כמובן גם להשתמש ברשתות חברתיות כדי להגיע לאנשים ולהכניס אותם לרשימת התפוצה שלכם.
מה המטרות שלכם
כמו כל פעולה שיווקית, גם את השיווק במייל אנחנו רוצים להתחיל עם הגדרת המטרות שלנו. המטרות יכולות להיות מכירות, הרשמה לאירוע או לגרום ללקוחות ישנים לחזור ולרכוש. כשאנחנו יודעים מה המטרה, אנחנו יכולים לבין מי הקהל שהמטרה הזאת מדברת אליו.
מה מניע את קהל היעד שלי? מה הם מחפשים? כמה מיילים אני צריכה לשלוח עד שהגולש יהיה במצב שהוא מוכן לפעולה?
כשיש לי את הקהל ואת המטרה, אני יכולה ליצור את התוכן שיחבר ביניהם ויעזור לי להגיע ליעד.
וכמובן לא לשכוח חלק מאוד חשוב בפעולות השיווק שלנו, תמיד למדוד את התוצאות ולשפר. עובד טוב? ממשיכים. לא עובד? מנסים משהו אחר עד שמוצאים את מה שעובד.
כלים לשיווק במייל
יש הרבה כלים לשיווק במייל וכדי לבחור את הכלי המתאים צריך לשקול את המטרות של העסק, הגודל שלו ומה התהליכים שאתם רוצים לבצע בתהליך השיווק במייל.
בעברית, אין לנו מבחר גדול של חברות דיוור איכותיות. אחת החברות שקל לעבוד איתן היא רב מסר. ביתרון בעבודה עם רב מסר הוא שהבנייה של הרשימות, המיילים ודפי הנחיתה היא פשוטה וקל להתנהל בתוך התוכנה ולעצב דפים שנראים טוב. החסרון הוא שאחרי תקופת התנסות חינמית, אתם צריכים לשלם תשלום חודשי, גם אם יש לכם מעט נרשמים ברשימה. אם יש לכם תוכניות לטווח ארוך זאת התוכנה בשבילכם.
עוד חברת דיוור היא Smoove. היתרון של התוכנה הוא שעד 200 נרשמים אתם לא צריכים לשלם, ואתם יכולים "לחוש את הקרקע" לפני שאתם מתחייבים לתשלום חודשי. החסרון הוא שדפי הנחיתה של התוכנה מיושנים וקשה לערוך דף שנראה מקצועי בקלות.
יש חברות נוספות שחלק מהן מתוחכמות יותר וכוללות גם מערכת לניהול הלקוחות. בכל מקרה התוכנה שאתם משתמשים בה צריכה להתאים לעסק שלכם.
אם הדיוור שלכם באנגלית, כבר יש מגוון גדול של חברות שאתם יכולים לעבוד איתן כמו Get Response, Click funnels, Active Campaign, mailchimp ועוד.
יש בעלי עסקים שמתלבטים האם כדאי להשקיע את התקציב במערכת דיוור, אבל מנסיוני זו לא התלבטות. זאת אחת ההוצאות היותר מוצדקות ומשתלמות של העסק.
נתונים של מערכת דיוור
כל מערכת מציגה לכם את נתוני הדיוור בצורה שונה. בחלק הזה, אין ספק שהמערכות בחו"ל נותנות הרבה יותר תמורה. אבל יש כמה נתונים שחשובים לנו במיוחד בקמפיין המייל שלנו: לכמה אנשים נשלח המייל, כמה אנשים פתחו אותו וכמה אנשים לחצו על הקישור ששמנו במייל.
חשוב לנו לדעת מה הם אחוזי הפתיחה של המייל, כלומר מתוך כל האנשים שקבלו את המייל, כמה מהם פתחו אותו. אחוזי הפתיחה מחושבים על ידי מספר הפותחים חלקי מספר המקבלים כפול 100.
נניח ששלחתי את המייל ל-2300 אנשים ופתחו אותו 450 אנשים, אחוזי הפתיחה שלי יהיו 450 חלקי 2300 כפול 100, שזה בערך 19% פתיחה.
באותה דרך נחשב את אחוזי ההקלקה במייל. נניח שמתוך כל האנשים ששלחנו אליהם את המייל 48 אנשים הקליקו על הקישור. 48 חלקי 2300 כפול 100 יוצא לנו 2% הקלקה. אנחנו יכולים גם לבדוק את אחוזי ההקלקה של האנשים שפתחו בפועל את המייל, ואז נחשב 48 חלקי 450 כפול 100 שזה 10%.
כל נתון הוא חשוב לנו כי הוא מלמד אותנו תובנה אחרת על הקמפיין ואז אנחנו יכולים לשפר את הביצועים ולהגיע לתוצאות טובות יותר.
יש נתונים מתקדמים יותר שאנחנו יכולים לעקוב אחריהם, כמו למשל במקרה של כמה קישורים בתוך המייל, על איזה בדיוק לחץ הגולש. ככל שיש לנו יותר מידע, אנחנו יכולים לעשות אופטימיזציה טובה יותר לקמפיין.
רוצים שנעזור לכם לבנות את קמפיין המייל שלכם? רק תשאירו הודעה ונחזור אליכם. בהצלחה!