גוגל אנליטיקס למתחילים – הכרות עם גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס למתחילים – הכרות עם גוגל אנליטיקס

מה זה בכלל ניתוח נתונים ולמה צריך את גוגל אנליטיקס

אנשים רוכשים שירות או מוצר בדרך כלל בשלבים. בשיווק יש מה שנקרא משפך שיווקי, או פאנל שיווקי. יש שלבים שונים בפאנל שמתארים שלבים שונים באינטראקציה עם הלקוח.

בפאנל בסיסי נראה את השלבים הבאים:

  • עניין – הגולש מביע עניין במה שיש לך להציע.
  • פעולה – כשהגולש מביע מעורבות עם מה שיש לך להציע.
  • המרה – כשהגולש הופך ללקוח משלם.

בחנות רגילה, רשה לדעת באיזה שלב בלקוח, אלא אם הוא כבר הגיע לשלב הרכישה. אבל בשיווק אינטרנטי יש הרבה דברים שאנחנו יכולים למדוד שיעזרו לנו לדעת באיזה שלב נמצא הגולש. אנחנו יכולים לדעת איזה פעולה שעשינו גרמה, למשל, ליותר רכישות, ועל בסיס זה לקבל החלטות שיעזרו לנו להגיע ליותר לקוחות.

אנחנו יכולים לראות מאיזה פרסום הגיעו אלינו יותר לקוחות, ולהשקיע שם יותר משאבים. אנחנו יכולים לראות מאיפה מגיעים הכי הרבה רוכשים ולהשקיע בקמפיינים שמיועדים לאזור מסויים. אנחנו גם יכולים לראות את התנהלות הגולשים בחנות הדיגיטלית שלנו. אם למשל, אנחנו רואים שגולשים נתקעים בעמוד מסויים ולא ממשיכים את הרכישה, אנחנו יכולים להבין מה הבעיה ולתקן אותה.

אפשר לנתח במה מתעניינים הגולשים ולהביא תנועה מהרשתות החברתיות וחנויות יכולות להבין מה התהליך שעובר הלקוח כשהוא בא לקנות מהחנות שלהם.

גוגל אניטיקס מנתחים מידע שמגיע גם מאפליקציות, דפי נחיתה, CRM ופלטפורמות אחרות.

איך עובד גוגל אנליטיקס

גוגל אנליטיקס היא פלטפורמה שאוספת נתונים ונותנת לנו דוחות. כדי לקבל מידע מהאתר שלך, אתה קודם צריך ליצור חשבון גוגל אנליטיקס.

אחרי שנרשמים צריך לשים קוד בכל עמוד באתר. בכל פעם שמישהו מבקר באתר, הקוד אוסף מידע על הפעולות של הגולש. למשל, אתם יכולים לראות כמה אנשים ביקרו בכל קטגוריה של מוצרים בעמוד שלכם ומה הקטגוריה הכי מבוקשת. הקוד אוסף נתונים גם על הדפדפן שהגולש משתמש בו, מה השפה של המשתמש ומה מקור התנועה שהביא את הגולש לאתר.

כל המידע שנאסף מעובד לדוחות ומופיע ממוין כדי שיהיה לנו קל יותר להשתמש בו.

יש אפשרות גם לסנן מידע, למשל אם אתם לא רוצים שגוגל יכניסו לנתונים את הכניסות של עובדי החברה או אם אתם רוצים לקבל מידע מאיזור מסויים בלבד.

חשבון גוגל אנליטיקס

עסק גדול יכול להחזיק כמה חשבונות של גוגל אנליטיקס, עסקים קטנים בדרך כלל יסתפקו באחד. בתוך חשבון אחד של גוגל אנליטיקס אפשר להכניס כמה נכסים שאת המידע שלהם אתם רוצים למדוד. אפשר לתת הרשאות שונות לאנשים לגשת לחשבון אנליטיקס כדי להשתמש בנתונים.

בדרך כלל, אם יש לכם כמה עסקים, תרצו לפתוח חשבון נפרד לכל עסק. לכל חשבוןיש לפחות נכס אחד ויש לו קוד מזהה ייחודי שאוסף את המידע שלו. הפרדת המידע לנכסים שונים נותנת אפשרות להפריד את המידע ולהבין טוב יותר מה קורה בכל נכס.

למשל, אם יש לעסק שלכם שני אתרים, הפרדת האתרים לשני נכסים תתן אפשרות לנתח טוב יותר את הנתונים של כל אתר.

לכל נכס אפשר להגדיר תצוגות שונות. אפשר לסנן את המידע ולהגדיר איזה מידע אתם רוצים לראות בכל תצוגה.

למשל, אם יש לכם חנות אינטרנטית שמוכרת לקהל בינלאומי, אתם יכולים להפריד את התצוגה לאיזורים ולראות מה קורה בנפרד בכל איזור.

ברמת התצוגה אפשר גם להגדיר מטרות לגוגל אנליטיקס. מטרות הן דרך לעקוב אחרי המרות. מטרה יכולה להיות מספר האנשים שנרשמו לרשימת התפוצה שלכם או כמה אנשים רכשו מוצר.

  • המידע שאנחנו מקבלים יהיה רק מהזמן שבו שמנו את הקוד והתחלנו לאסוף מידע, ולא יהיה לנו מידע על התקופה שכבר עברה.
  • אם ביטלנו תצוגה, רק אדמין יכול להחזיר אותה תוך זמן מוגבל.

כמנהל אתה יכול לתת הרשאות ברמת החשבון, הנכס או התצוגה. מי שתהיה לו הרשאת חשבון, יקבל גם הרשאת נכסים ותצוגות. מי שיש לו הרשאת נכס, תהיה לו הרשאת תצוגות של אותו הנכס.

ניתו לנהל את המשתמשים, להוסיף, לערוך או למחוק הרשאות.

יצירת תצוגה בגוגל אנליטיקס

קודם כל נכנס להגדרות המנהל.

אחר כך נכנס להגדרות התצוגה.

לפני שיוצרים תצוגה כלשהי, גוגל יוצר תצוגת ברירת מחדל של כל נתוני האתר.

אתם יכולים להשאיר את השם של התצוגה כמו שהוא או לשנות אותו. רק לא לשכוח ללחוץ על שמור בתחתית העמוד.

כדי שלא תאבדו מידע שחשוב לכם על ידי יצירת תצוגה שלא אוספת נכון את הנתונים, אפשר ליצור תצוגה לבדיקה ולראות שם שאתם מקבלים את המידע הנכון.

יצירת תצוגה חדשה מתבצעת על ידי לחיצה על כפתור יצירת תצוגה מפורטת חדשה.

עכשיו יש לנו שלושה צעדים:

  1. לתת שם לתצוגה.
  2. לוודא שאתם על איזור הזמן שאתם רוצים.
  3. ללחוץ לאישור.

עכשיו אנחנו נמצאים בתוך התצוגה החדשה שלנו.

נכנס שוב להגדרות תצוגה ובתוך ההגדרות נסנן את כל הכניסות לאתר מבוטים. אנחנו לא רוצים שזה ישבש לנו את הנתונים שאנחנו מקבלים. ההגדרה נמצאת בתחתית העמוד של ההגדרות. יתכן והשדה כבר יהיה מסומן. לא לשכוח לשמור כמובן.

על תצוגת הבדיקה שהגדרנו עכשיו נעשה את כל הבדיקות לפני שאנחנו משנים משהו בתצוגה הראשית שלנו כדי לא לאבד נתונים.

עכשיו נגדיר תצוגה ראשית לאתר. על מנת ליצור אותה נעתיק את תצוגת הבדיקה שיצרנו כרגע ונשנה את השם שלה.

ניתן לתצוגה החדשה את השם תצוגה ראשית ונשמור.

עכשיו נתחיל לשחק עם הפילטרים לתצוגות שלנו. נחליף את התצוגה שאנחנו משתמשים בה לתצוגת בדיקה. לחיצה על החץ משמאל לשם התצוגה תפתח תיבה עם כל התצוגות שיש לנו.

עכשיו נלחץ על מסננים להוספת מסנן חדש.

עכשיו נלחץ על הוסף מסנן להוספת סינון נתונים.

נניח שאנחנו רוצים לנתח רק תנועה חיצונית ולא את זאת שאנחנו מביאים. נקרא למסנן בשם "ללא תנועה פנימית".

לגוגל אנליטיקס שני סוגים שם מסננים. מוגדרים מראש ומותאמים אישית.

מסננים מוגדרים מראש הם תבניות למסננים הכי נפוצים שרוב האנשים משתמשים בהם. במסננים מותאמים אישית תוכלו להגדיר מסננים משלכם. מכיוון שסינון נתונים על פי IP הוא פעולה נפוצה. המסנן נמצא במסננים המוגדרים מראש.

נבחר את סוג המסנן "אל תכלול".

נבחר מקור "תנועה מכתובות IP".

ונבחר ביטוי "שווה ל-".

ובכתובת IP להכניס את כתובת ה-IP שלכם. אם אתם רוצים למצוא בקלות את ה-IP אתם יכולים להכנס לאתר myip.com או כל כלי אחר שתמצאו בגוגל.

כל מה שנשאר זה לשמור את המסנן. עכשיו המסנן החדש נוסף לרשימת המסננים שלנו. מה שיקרה זה שגוגל יבדקו את כתובות ה-IP של התנועה שנכנסת לאתר ויורידו מהנתונים את התנועה שמגיעה מתוך ה-IP שהגדרנו. יקח קצת זמן עד שגוגל יאספו את הנתונים.

כדי לראות שהמסנן שלנו עובד, נכנס לתפריט דוחות מצד ימין ואז לתפריט זמן אמת -> סקירה כללית. פה אנחנו רואים נתוני זמן אמת של האתר. כאן אתם יכולים לראות האם כשאתם באתר, הכניסה שלכם נספרת.

ראינו שהפילטר עובד, נעביר אותו לתצוגה הראשית שלנו. נכנס שוב לניהול (יש גלגל שיניים בתחתית המסך, תלחצו עליו).

נבחר את התצוגה הראשית מרשימת התצוגות שלנו ונלחץ על מסננים. נלחץ על הוסף מסנן.

הפעם לא ניצור מסנן חדש, אלא נבחר במסנן קיים. תופיע לנו רשימת המסננים שהגדרנו, מתוכה נבחר את המסנן שאנחנו רוצים ונלחץ על הוסף. מה שנשאר זה לשמור את המסנן. עכשיו המסנן נמצא בתצוגה הראשית שלנו.

אם יש כמה מסננים הם יופעלו לפי הסדר שהם נמצאים ברשימה.

זה הבסיס של גוגל אנליטיקס והגדרת תצוגה שמותאמת לכם. בפוסטים הבאים נמשיך להכיר את המערכת.

בהצלחה.

חלק שני >> הכרות עם סביבת העבודה של גוגל אנליטיקס

הפסיכולוגיה של השכנוע

איך מגדילים רכישות וגורמים ללקוחות להגיד כן?

ששת העקרונות של צ'יאלדיני שכל בעל עסק חייב להכיר

ששה עקרונות

ששה עקרונות ששינו את עולם השיווק ההבנה איך עובד הראש שלנו כשאנחנו באים לבצע פעולה ואיך אפשר להשפיע על החלטות של אנשים.

איורים

בספר משולבים איורים שממחישים את הסיפורים שמספר צ'יאלדיני.

רק העיקר

הספר מכיל את תמצית הספר, רק את מה שחשוב לדעת כדי להבין את העיקרון וליישם אותו. וכמובן הכל בעברית.

כתיבת תגובה