המידע על הקמפיין שלך
קמפיין אינטרנטי יכול להיות מפורסם בהרבה מקומות, בגוגל, באתרים שעוסקים בנישה שלך, במדיה החברתית, במיילים… ובדרך כלל קמפיין ישולב מכמה דרכים של פרסום. איך עוקבים אחרי התנועה של הגולשים ואיך יודעים מה עובד ומה לא? דרך תגית קמפיין (Campaign).
תגית קמפיין היא טקסט שאנחנו מוסיפים לקישור הדף שאנחנו מפרסמים. כשגולש לוחץ על הקישור, גוגל אנליטיקס מאתר את הטקסט שהוספנו, מוציא אותו מהקישור ושומר אותו במקום הנכון. בדרך הזאת אנחנו יכולים לעקוב אחרי מקורות התנועה שלנו בקלות.
אפשר לכתוב ידנית את הטקסט הנוסף, אבל אני משתמשת בכלי של גוגל שיותר את הקישורים שנקרא Campaign URL Builder.
יש 5 תגים שאנחנו יכולים לצרף לכתובת הדף:
- ערוץ (Campaign Source) – מאיפה הגולש הגיע. זה יכול להיות עמוד מסויים, google או מקור אחר. נניח שהמקור שלנו הוא social, בערוץ נשים למשל facebook או instagram.
- מקור (Campaign Medium) – מאיפה שלחת את המשתמש לדף. הערכים יכולים להיות email, cpc, social או אחרים.
- קמפיין (Campaign Name) – שם הקמפיין שרץ עכשיו. למשל 2020-purim.
- תאור (Campaign Term) – משמש לדעת את מילות המפתח לקמפיין גוגל ממומן.
- תוכן (Campaign Content) – מתאר גרסה של הקמפיין. החלק הזה יעיל כדי לראות איזה מודעה ספציפית הביאה את התנועה.
Campaign URL Builder
על ידי הכלי Campaign URL Builder קל מאוד לבנות קישורים שגוגל יכול לתת לנו את המידע עליהם.
הצעדים הם:
- קודם נכניס את הכתובת שאליה אנחנו רוצים לשלוח את הגולשים.
- אחר כך נכניס את המשתנים השונים למקומות שציינתי בסעיף הקודם. שימו לב שיש שדות חובה שמסומנים בכוכנית אדומה ויש כאלה שהם רשות. חשוב לשים טקסטים שיוכלו להגיד לנו בדיוק מה המידע כשאנחנו נכנסים לגוגל אנךיטיקס. ולכן לא כדאי לשים למשל בשם הקמפיין a_001.
- מה שנשאר זה להעתיק את הקישור החדש שנוצר ולשים אותו איפה שאנחנו רוצים.
את הטקסטים נכניס במילה אחת או עם קו תחתי במקרה של כמה מילים. זה לא המקום לסיפורים ארוכים 1-3 מילים וזהו.
גוגל אנליטיקס רגיש לאותיות גדולות וקטנות, ולכן Social שונה מ social.
כדאי גם לשמור על עיקביות, אתם שולחים תנועה מקמפיין מייל, כתבו כל הזמן אותו דבר במקור email כדי שתוכלו לעקוב אחרי המקור בצורה מדוייקת.
אם אתם רוצים לבדוק שהכל עובד כמו שצריך, פתחו דפדפן אנונימי (לוחצים CTRL+N כשאתם נמצאים בדפדפן, נפתח חלון חדש בגוונים כהים. המטרה היא לבדוק שהכל עובד כאילו אתם משתמשים לא רשומים). הדביקו את הכתובת בדפדפן וכנסו אליה. אתם צריכים לראות את המידע בגוגל אנליטיקס בדוחות בחלק של זמן אמת.
איפה נמצא המידע על הקמפיינים
כנסו לתפריט צירוף משתמשים -> קמפיינים -> כל הקמפיינים. תוכלו לראות את כל התנועה שהגיעה מהקמפיינים שלכם. לוקח כמה שעות עד שהטבלה הזאת מתעדכנת, אז תחזרו אליה כדי לראות שאתם אכן מקבלים מידע מהקישורים של הקמפיין.
אם נקליק על שם הקמפיין, נראה את הערוץ ששלח אלינו את התנועה (האתר ממנו הגיעו הגולשים) ואת מקור התנועה. אם יש לכם גרסאות לקמפיין ואתם רוצים לראות גם אותן, הוסיפו מאפיין משני לטבלה של תוכן המודעה.
אם אתם מחפשים מאפיין ולא מוצאים אותו ברשימה הארוכה של מאפייני המשנה, אפשר לעשות לו חיפוש בתיבה הקטנה שנמצאת בראש המאפיינים.
בצורה הזאת קל לראות איזה קמפיינים הביאו הכי הרבה תנועה ואיזה מהם גם הביאו תנועה איכותית.
היעדים של גוגל אנליטיקס
לפני שאנחנו מדברים על היעדים נבחין בין שני סוגים של יעדים בגוגל אנליטיקס. יעדים עסקיים ויעדים של גוגל אנליטיקס.
יעדים עיסקיים הן פעולות שאתם רוצים שהגולשים יעשו באתר שלכם. בכל פעם שגולש משלים מטרה אנחנו קוראים לזה המרה. למשל, היעד שלנו יכול להיות הרשמה לרשימת תפוצה. כשיש לנו נרשם, יש לנו המרה מוצלחת. כמובן שיש גם מטרות אחרות ובראשן הרכישה.
אנחנו יכולים ליצור יעדים בגוגל אנליטיקס כדי לעקוב אחרי ההמרות האלה. כשאנחנו יוצרים יעד, גוגל אנליטיקס עוקב אחרי מספר הגולשים שמילאו את היעד ואחרי אחוזי ההמרה שלנו.
כשמגדירים יעד, אנחנו יכולים להגדיר משפך יעדים. מה זה אומר? המשפך הוא הצעדים שנדרשים כדי להשיג יעד מסויים. למה זה טוב? כי אם יש לנו את כל הצעדים, אנחנו יכולים לראות איפה בתהליך אנחנו יכולים לעשות שיפור כדי להגדיל את אחוזי ההמרה שלנו.
שימו לב שלכל תצוגה אנחנו יכולים להגדיר עד 20 יעדים ולכן שוב לעקוב אחרי היעדים שהכי חשובים לנו.
איך מגדירים יעדים
נכנס לפאנל הניהול שלנו (גלגל שיניים למטה). שם נכנס בתפריט התצוגה (משמאל) ליעדים. נלחץ על יעד חדש כדי ליצור יעד.
יש לנו רשימת יעדים נפוצים שגוגל אנליטיקס כבר סידרו לנו. היעדים יהיו מותאמים לסוג האתר שלכם (אתר תדמית, חנות…). נסמן את היעד בצע תשלום ונלחץ על המשך.
עכשיו אנחנו צריכים להגדיר את סוג היעד שלנו.
סוגי יעדים:
- מסך/דף יעד – אנחנו מזהים שהגולש הגיע לעמוד מסויים, למשל עמוד תודה, וככה אנחנו יודעים שהיעד הושג.
- משך – מבוסס על אורך הסשן של הגולש.
- דפים/מסכים לכל ביקור – מבוסס על מספר הדפים שהגולש עובר בסשן.
- אירוע – מעקב אחרי אירוע ספציפי באתר.
אם רוצים ליצור פאנל ויזואלי של היעד שלנו, נוכל להשתמש רק בסוג היעד הראשון. נבחר בו ונמשיך.
כאן אנחנו צריכים להכניס את כתובת היעד שמסמנת לנו שהיעד הושג. אם יש לי למשל הרשמה לרשימת תפוצה, יהיה לי עמוד תודה לאחר ההרשמה. את הכתובת שלו נכניס למקום הנכון.
נניח שאני רוצה לאתר רכישות באתר הוורדפרס שלי. מכיוון שכתובת עמוד התודה לאחר רכישה יכולה להשתנות, אני לא רוצה להכניס כתובת שלימה, אלא רק חלק ממנה. במקום ערך של שווה ל- אני אשנה לביטוי רגולרי ואכניס את נקודת הקצה של וורדפרס (woocommerce) לדף התודה.
אם יש לנו בעמוד הזה סכום המרה מדוייק, נשנה את ערך ההמרה ממושבת למופעל ונכניס את הערך.
עכשיו מה שנשאר לנו זה להכניס את הצעדים של המשפך בדרך של הגולש להשגת היעד שהגדרנו. למשל, בדרך לרכישה הגולש צריך לעבוד בעמוד העגלה, ואחר כך בעמוד התשלום.
כשנלחץ על שמור, נראה שהיעד נוסף לרשימת היעדים שלנו.
כדי לראות את המידע על היעדים שלנו, נכנס לתפריט המרות -> יעדים -> סקירה כללית. כדי לראות בצורה ויזואלית את הפאנל שלנו, נכנס לתפריט המרות -> יעדים -> הצגת נתוני משפך. התרשים נמצא החלק התחתון של הדף. אם נראה נטישת גולשים בחלק מסויים של הפאנל, נרצה לראות איך אנחנו יכולים לשפר אותו. יכול להיות שיש בעיה טכנית שמונעת מהגולשים להשלים את היעד.
מדידת קמפיינים של Google Ads
מערכת הפרסום של גוגל (Google Ads) כוללת פרסום של מודעות טקסטים המופיעות בתוצאות החיפוש של גוגל. יש מודעות הכוללות טקסט ותמונה המופיעות באתרים ברחבי הרשת שעובדים עם הפרסום של גוגל.
אם אתם רוצים לפרסם מודעה, אתם בוחרים את ביטויי המפתח שיובילו להצגת המודעה שלכם. ככה אתם מושכים לקוחות שמחפשים את מה שיש לכם להציע.
כשמחברים את חשבון גוגל אדס לחשבון גוגל אנליטיקס מקבלים בתוך גוגל אנליטיקס את המידע של הפרסום הממומן שלכם.
איך מתחילים?
- קודם כל צריך ליצור חשבון גוגל אדס.
- כדי לחבר את גוגל אנליטיקס לגוגל אדס, וודא שאתה מחובר לחשבון גוגל שבו הגדרת את החשבונות.
- וודא שאתה בחשבון הנכון של גוגל אנליטיקס שאותו אתה רוצה לחבר לחשבון גוגל אדס.
- הכנס לתפריט המנהל (גלגל שיניים למטה). תחת תפריט נכס (האמצעי) לחץ על קישור ל-Google Ads.
- כל חשבון שיש לכם שמקושר לאותו המייל יופיע אוטומטית.
- תן שם לקישור (זה יכול להיות המספר של חשבון גוגל אדס שלך), בחר את התצוגה שאליה אתה רוצה לחבר את החשבון ו… לחץ על קשר חשבונות.
כדי לראות את המידע של גוגל אדס, נכנס לתפריט צירוף משתמשים -> Google Ads -> קמפיינים.
נוכל לראות כמה קליקים היו על הקמפיין, כמה כסף יצא עליו וכמה עלה בממוצע על קליק. נוכל לראות את המעורבות של הגולשים בכל קמפיין על ידי שיעור היציאה מהאתר ומספר הדפים שגולש ממוצע ביקר בהם.
ביצוע ביטויי מפתח
כדי לראות את הביצועים של מילות המפתח נכנס לתפריט צירוף משתמשים -> Google Ads -> מילות מפתח.
אם נראה, למשל, מילת מפתח שמביאה הרבה תנועה, אבל שעור יציאה גבוה, זה יכול להצביע על זה שהמודעה לא קשורה למה שיש בדף הנחיתה. אם יש מילת מפתח עם שיעור המרה גבוה, אבל היא לא מוצגת הרבה פעמים, אולי כדאי להעלות את המחיר של הקליק למילת המפתח הזאת.
לסיום נסתכל על תפריט צירוף משתמשים -> Google Ads -> התאמת הצעת מחיר. לפעמים נרצה לעשות התאמת מחיר ספציפית למילת מפתח. נניח שיש לנו מכירה מוגברת לחגים. אנחנו מוכנים להעלות את המחיר לקליק במכשירים ניידים שנמצאים בסביבת החנות שלנו. בדו"ח הזה נראה את הביצועים של התאמת הצעת המחיר החדשה שלנו.
גוגל אנליטיקס נותן ערך גבוה לניתוח הנתונים של המודעות שלנו ולקבלת החלטות לגבי הקמפיינים הממומנים.
זה הכל לסדרת גוגל אנליטיקס למתחילים. יש לכם פה כל מה שצריך כדי להתחיל לעבוד עם גוגל אנליטיקס ולהבין מה קורה עם התנועה שלכם.
כל החלקים של הסדרה:
- הכרות עם גוגל אנליטיקס.
- הכרות עם סביבת העבודה של גוגל אנליטיקס.
- דוחות בסיסיים בגוגל אנליטיקס.
- מידע בסיסי על הקמפיינים שלך בגוגל אנליטיקס (מאמר נוכחי).
בהצלחה,
קרן