כשאתם שולחים מייל, אתם מגיעים אל קהל היעד שלכם בדרך הכי אישית שאפשר. המייל שלך נמצא בכף היד של הלקוח, פשוטו כמשמעו. אנחנו דבוקים כל היום לטלפון, בכל מקום ובכל שעה. וכל מייל שמגיע מקבל מייד את היחס של הלקוח. מה שעושה את המייל לאחד מכלי השיווק הכי חזקים.
אז מה הבעיה? הבעיה היא שאנחנו מוצפים בדואר זבל. כנסו שנייה למייל שלכם… כמה מיילים יש שם שלא קראתם. נכנסתי שנייה לג'ימייל שלי. יש לי שם 13,359 מיילים שלא קראתי… ובתוך כל כמויות המיילים שיש לי, יש כמה יהלומים, שעליהם אני לא מוותרת. וזה מה שאתה רוצה להיות, היהלום שנוצץ בתוך ערימת הזבל הזאת.
צריך להבין שעם כל דואר הזבל שיש לנו, עדיין מיילים הם אמצעי שמכניס הכי הרבה כסף ביחס להשקעה בו (ROI). עם כל זה שנראה לכם שאתם פשוט לא פותחים מיילים, עדיין זה אמצעי השיווק הכי אפקטיבי שיש.
ואיך אתם הופכים אותו לכזה בשבילכם? שומרים על העקרונות הבאים.
שלושת עקרונות המפתח לשיווק במייל
- תוכן.
- רלוונטיות.
- ערך.
יצירת קשר אישי
השלב הראשון ביצירת הקשר שלנו במייל הוא לגרום לאנשים לפתוח אותו. ולכן הצעד הראשון הוא לכתוב כותרת ש"מכריחה אותו" לראות מה כתוב בפנים. לא ארחיב כאן בנושא הכותרות, כי זה נושא שראוי למאמר נפרד. אתם יכולים לקבל קצת טעימה במאמר כותרות הקצר שלי שמסביר כמה עקרונות לכותרות.
כמובן שכמו בכל דבר, אתם צריכים לעשות בדיקות. כלומר לנסות כל מיני כותרות ולראות מה עובד עם הרשימה שלכם. מה גורם להם לפתוח את המיילים שאתם כותבים. אני באופן אישי גם שומרת כותרות שגורמות לי לפתוח מיילים. זה עוזר לי ללמוד מה עובד באופן קבוע ולנצל את המידע לטובת המיילים שלי.
אנחנו משעממים אותך?
חברת SVN שעוסקת בייעוץ השקעות בנדל"ן הגיעה לאחוזי פתיחה של 30% ברשימת התפוצה שלה. אמנם זה מעל לממוצע בשוק, אבל החברה הגיעה למסקנה שאלו אותם 30% שפותחים את המייילים כל הזמן, וכל שאר ה-70% בכלל לא מגלים מעורבות.
הם החליטו לשלוח מייל שהכותרת שלו היתה "האם אנחנו משעממים אותך?".
בתחילת המייל הם הסבירו שרק 30% מהאנשים שמקבלים את המיילים שלהם פותחים אותם ושאלו את האנשים האם הם רוצים להיות ברשימת התפוצה שלהם או שאין להם עניין והם רוצים לצאת ממנה.
ומה קרה?
קודם כל אחוזי ההסרה מהרשימה היו הרבה יותר נמוכים ממה שהם חשבו. חוץ מזה, למייל הזה היו 50% פתיחה. ודבר אחרון, אנשים הגיבו שהם באמת לא היו מעורבים, אבל רוצים לקבל את התכנים.
אז מה אנחנו יכולים ללמוד מזה?
- שאלות בכותרת המייל הן דרך מצויינת ליצירת קשר.
- תהיו ישירים וכנים.
- עודדו שיח.
אוטומציה מול יחס אישי
אני מניחה שאתה מבין עד כמה חשובה רשימת התפוצה לעסק שלך. במצב האידאלי, של יצירת הקשר האישי עם הלקוח, היית שולח לכל אחד ואחד מהנרשמים שלך מייל אישי. כמובן שזה בלתי אפשרי.
מה שיפה בשיווק במייל, הוא היכולת לתקשר עם כל כל הרבה אנשים. לשלוח את המסרים שלך לאנשים שבחרו לשמוע אותם. וכל זה בעזרת תוכנה שעושה את זה אוטומטית.
המפתח לשיווק אוטומטי חייב כמובן לכלול את הטכנולוגיה המתאימה. החברות המובילות בשוק הן:
- clickfunnels
- mailchimp
- InfusionSoft
- GetResponse
- בעברית – רב מסר
איך בונים את אסטרטגיה של שיווק במייל?
מה הצורך של הלקוח
הגולשים היום מופגזים במיילים. אתה יכול להגיע להרבה מאוד אנשים, ועדיין אנשים יתעלמו ממה שאתה שולח. מה שאומר שאתה חייב לבנות מערכת יחסים עם הלקוח, ליצור איתו קשר שיגרום לו לרצות לפתוח את המיילים שלך.
איך עושים את זה, נותנים לגולש משהו שהוא רוצה, משהו שהוא יחכה שהמייל שלך יגיע כדי לקבל אותו. זה יכול להיות מידע, משהו בחינם, הנחה או מליון דברים אחרים.
שלב אסטרטגיה רב ערוצית
מיילים לא עומדים לבד. אתה רוצה לשלב את כל ערוצי ההפצה שלך שיובילו לאותה המטרה. למשל פוסטים בבלוג שמובילים לרשימת התפוצה שלך. הגולש כרגע נכנס בלוג, קיבל ערך ואז אתה מציע לו להרשם ולקבל משהו. הוא כבר מכיר אותך, הוא רוצה לקבל את מה שיש לך להציע.
יש לך עמוד עיסקי בפייסבוק, תדאג לתת בו ערך שיגרום לאנשים לרצות להוית בקשר איתך.
אני רשומה לכל כך הרבה רשימות תפוצה, אבל יש רק כמה בודדות, שאפשר לספור על יד אחת, שכשמגיע לי מייל מהן, אני מייד פותחת. כל השאר, מחכים שיהיה ל זמן (ויש שם עשרות אלפי מיילים).
תהיה מעניין ורלוונטי
מייל אחד משעמם ואכלת אותה. בלמת את הצורך לראות מה אתה שולח. תמיד תבנה תוכנית מראש של התכנים שאתה מתכוון לשלוח, של המסלול שאתה מוביל בו את הלקוחות. תתאים את המסרים למקום שהלקוח נמצא בו. אם יש לך רשימה של לקוחות שהרגע הגיעו ממך, הם מצפים למסרים אחרים מאלה שכבר רכשו ממך משהו.
אופטימיזציה והמרות
כבר דיברתי על אופטימיזציה, אז רק בקצרה. המטרה שלנו היא לתת ערך ולהפוך את הגולשים ללקוחות. כל הזמן חייב להיות לך מעקב אחרי מה עובד ומה לא. מה אפשר לשפר, איזה כותרות עובדות טוב, איזה דפי מכירה ממירים טוב. רק מעקב בלתי מתפשר ירים קמפיין ממצב בינוני ומטה למקום מעולה שמכניס את המקסימום.
מה חשוב למדוד בקמפיין מייל?
כשאנחנו מנהלים קמפיין מייל יש כמה נתונים שחשובים לנו.
- כמה אנשים פתחו את המייל – בדרך כלל בכל מערכות הדיוור יופיע הנתון הבסיסי הזה.
- כמה הקליקו על הקישורים במייל – הנתון הזה גם נמצא בחלק ממערכות הדיוור, ואפשר לעקוב אחריו גם על ידי פיקסל בדף היעד.
- CTR – כמה אחוזים ממי שפתחו את המייל לחצו על קישור.
- המרות – כמה המרות יש לנו ממי שהגיע מהמייל.
- אחוזי המרה – כמה המרות יש לנו מתוך סה"כ האנשים שלחצו על הקישורים.
כל נתון יתן לנו נקודה אחרת להתמקד בה באופטימיזציה שלנו.
למשל, אם יש אחוזי פתיחה נמוכים, אולי כותרת המייל שלנו לא רלוונטית, אולי מגיע אלינו בפרסום קהל שלא מתאים להצעה שלנו וכו' ננסה לשנות כותרות ולמטב את הקמפיין כדי שיפנה לאנשים המתאימים.
והכי חשוב, כל הזמן לעשות טסטים, גם אם משהו עובד טוב, נראה איך אנחנו יכולים לעשות אותו יותר טוב עד שהוא מגיע למקסימום תוצאות שאנחנו רוצים.
אז לכן להקים את הקמפיין שלכם, תבנו את קהל הלקוחות שרוצים אתכם, תנו ערך ותעשו כסף.
בהצלחה!
קרן