אזהרה: שינוי במדיניות הפרסום של פייסבוק

אזהרה: שינוי במדיניות הפרסום של פייסבוק

פייסבוק החליטו להלחם בפרסומים שגורמים בצורה מלאכותית למעורבות בפרסום, כלומר, גורמים לאנשים לעשות לייק, גם אם הם לא ממש אהבו את הפוסט.
פייסבוק שחררה אתמול (18.12.17) הודעה על השינוי ומתכוונת להחיל אותו בעוד כשבוע.
אז מה המשמעות של השינוי, איך להמנע ממנו ומה יקרה אם לא נתייחס אליו?

מה זה פיתוי למעורבות (Engagement Bait)?

פיתוי למעורבות הוא ניסיון של מפרסמים לגרום לאלגוריתם של פייסבוק לשלוח יותר אנשים לפוסט או לפרסום שלהם.
פוסט שיש לו יותר מעורבות בפוסט: לייקים, פרצופי רגשות והערות, מגיע ליותר אנשים מפוסט שאין לו כאלה.
אנשים רוצים לגרום למעורבות כזאת בפוסטים שלהם אז הם משתמשים במשפטים כמו: "אם אתה מסכים עם זה תלחץ על לייק" או "תכתוב כן בהערות אם אתה רוצה לקבל את המתנה שלנו". ככה הם מקבלים יותר מעורבות בפוסט, הרבה יותר ממה שהיו מקבלים סתם ככה על הפרסום שלו.

פייסבוק מודיעים שמי שישתמש בשיטות האלה לקידום הפוסט שלו, ירד בתפוצה שלו במקום לעלות. התפוצה של הפוסטים שישתמשו בזה תרד בצורה משמעותית ואם אתם אדם פרטי או עמוד שמשתמשים בשיטה הזאת שוב ושוב כל התפוצה של העמוד שלכם תתרסק.

אז מה לא לעשות?

יש אנשים שעושים הגרלות על מוצרים "תעשו לנו לייק לעמוד ושיתוף אם אתם רוצים להשתתף". זאת שיטה נפוצה להגדיל את העוקבים של העמוד. אם אתם עושים את זה – תפסיקו, זה יכול לגרום לכם לנזק גדול בתפוצה של העמוד שלכם.

פיתוי לתגובה – למשל "אם אתה בן תעשה לייק, אם את בת תעשי love", זה גורם לגולשים שסתם עוברים על הפוסט מהר להגיד "אה, אני בת, אני אלחץ על love". זה גורם לגולש לחשוב כאילו הוא משתתף באיזה סקר או משחק כשהמטרה של המפרסם היא להגיע ליותר אנשים.

facebook vote

פיתוי ההצבעה – יש תמונה שמחולקת לארבע ובכל רבע יש תמונה, לב, לייק, פנים מופתעות, פנים צוחקות וכל אחד מסמן משהו אחר, ואומרים לך מה אתה מעדיף. תצביע. זה שוב גורם לאנשים להצביע, להיות מעורבים, אבל לא בגלל התוכן של הפוסט, אלא בגלל ההצבעה.

פיתוי התיוג – תייגו מישהו שאכפת לו, תייגו מישהו שאוהב את זה, תייגו מישהו שירצה את המכונית הזאת, תייגו… פוסטים כאלה יורידו את החשיפה שלכם מעכשיו.

תגובות שמפעילות את הצ'אטבוט – למשל "אם אתם מסכימים תכתבו בתגובות חנוכה" ואז זה טריגר לבוט להגיב לכם.

אם נלך צעד קדימה, אינסטגרם שייך לפייסבוק, ולמרות שהם לא מפרסמים את ההגבלות האלה גם שם, זה כנראה יגיע לשם, אז תכינו את עצמכם.

איך הם מיישמים את זה?

הם נתנו לבינה המלאכותית של המחשבים שלהם ללמוד מה הפוסטים שמשתמשים בזה ואיך הם נראים, מה שהם עושים עכשיו זה רק להפעיל את זה ולקלוט את הפוסטים שעונים לנתונים. המערכת מחליטה מה הפוסטים שצריך להוריד ומה העמודים שירדו. אז שימו לב, אם אתם אפילו קרובים לאיזור האפור של ההגדרות שלהם, לא כדאי לכם להיות שם.

אם אתם רוצים לקרוא את המקור של ההודעה, תכנסו לקישור הבא: ההודעה של פייסבוק.

בהצלחה ויום טוב,

קרן

אם אתם מכירים מישהו שמתעסק בפרסום בפייסבוק, שתפו אותו עם האפשרויות שמתחת לפוסט, אף אחד לא רוצה להיות מופתע וליפול כי הוא לא ידע את זה קודם…

רוצים לבנות רשימת תפוצה? הורידו את המדריך – כל השלבים ליצירת מגנט לידים

כתיבת תגובה