קופירייטינג זה משימה לא פשוטה, במיוחד כשצריכים לכתוב הרבה תוכן ולמצוא כל הזמן רעיונות יצירתיים.
אז נכון, תמיד אפשר לכתוב מדריך חדש, או ליצור רשימה של טיפים ונכון שאנשים גם יכולים לקבל הרבה מהתוכן הזה.
אבל לפעמים אתם רוצים לכתוב משהו חדש, משהו מקורי, משהו שממש ישמח את הקוראים שלכם.
אז מה כבר אתם יכולים לכתוב בבלוג?
גם אנשים שקופירייטינג זה המומחיות שלהם, נתקעים לפעמים במציאת רעיונות. אז אם אתם מחפשים איך למצוא רעיונות חדשים לכתיבה שלכם, שמתאימים למי שיש לו אתר ורוצה להתרענן קצת בתכנים שלו.
1. לא רשימה
רשימה של טיפים יכולה לתת ערך מעולה לקוראים שלכם, אבל גם קצת להכניס אותם להלם מכמות הדברים שהם אמורים לבצע…
99 דרכים לקדם את המוצרים שלכם, יכול להיות עניין מתיש…
אז כדי לגוון, תעשו משהו קצת שונה, ההפך בדיוק מרשימה. תכתבו פוסט רק על טיפ אחד, הטיפ הכי טוב שיש לכם ותעודדו את הקוראים שלכם ליישם אותו.
למשל: הטיפ הכי טוב שלי לקידום אורגני. רק אחד.
מחפשים רעיון לטיפ הזה? קחו בעיה אחת שהקוראים שלכם מתמודדים איתה, ותנו לה מענה אחד.
2. תגבו במחקר
היום, כשכל אחד מחפש תוכן ומשכתב תכנים של אחרים, אתם יכולים לעשות משהו קצת שונה. קחו נושא אחד ותחקרו אותו לעומק. תבדקו מה מומחים אומרים על זה ותנו את המידע לקוראים שלכם.
3. תנו דוגמא
אנשים אוהבים דוגמאות, הן נותנות להם השראה ומעוררות מוטיבציה.
למשל אם אני אכתוב פוסט על: 15 כללים לכתיבת כותרות שמוכרות, התוכן יהיה הרבה יותר משמעותי ומעניין, אם אני גם אתן כותרת לדוגמא בכל כלל.
4. סיפור אישי
יש לכם סיפור שיכול לעורר מוטיבציה אצל הקוראים שלכם? ספרו את זה.
למשל: איך הצלחתי להרוויח 100$ ביום.
זה סיפור שיגרום להרבה אנשים לקרוא אותו.
5. מכתב פתוח
קופירייטינג לא חייב להיות סיפור, הוא יכול לבוא גם בצורה של מכתב שאתם כותבים לקוראים שלכם.
לדוגמא: מכתב לכל אלא שאיבדו את המוטיבציה שלהם.
6. צטטו
אנשים אוהבים ציטוטים כי הם מתמצטים רעיון גדול למשפט או שניים. הם גורמים לנו לעצור רגע ולחשוב.
למשל: הציטוטים של אנשי הקופירייטינג – 2017.
אם תוסיפו לציטוטים גם איורים, אז ממש שיחקתם אותה.
7. המדריך השלם ל…
היום כולם קוראים לכל קובץ שהם מוציאים, המדריך השלם (למרות שחלקם ממש לא ראויים לכותרת הזאת). לאנשים נמאס כבר מכל המדריכים האלה.
נסו משהו אחר…
מדריך מסוג אחר…
מאתגר…
תגדירו משימה, תגבילו אותה בזמן, תנו הוראות איך לבצע אותה בזמן הזה.
לדוגמא: מדריך – איך למצוא 30 נושאים חדשים לבלוג שלכם בפחות מ-30 דקות.
זה יכול להיות מעולה לקורים שלכם, רק תנו מסגרת זמן מציאותית, אתם לא רוצים שכולם יתאכזבו…
8. לשנות הרגלים
יש משהו שמטריד את הקוראים שלכם? שעוצר אותם מלנקוט פעולה?
אם גם אתה התמודדת עם הקשיים האלה, שתף בניסיון שלך ועזור להם להתקדם ולהתגבר על מה שעוצר אותם.
למשל: למה הפסקתי להכנס לפייסבוק במשך שעות היום…
9. סיפור לא אישי
לפעמים יש לכם תוכן שאתם רוצים לחלוק עם הקוראים, אבל אתם לא רוצים להיות חלק מהסיפור הזה.
למשל: איך להשכיב את הילדים לישון בנחת.
10. שאלה מושכת
לפעמים שאלה שמנפצת מיתוס, יכולה ליצור הרבה עניין.
למשל: האם פייסבוק גורם לנו להיות טפשים יותר?
11. השאלה הבוערת
שאלות שאנשים שואלים את עצמם כל הזמן יכולות להיות מקור מצויין לכתיבה, וגם לעזור לקוראים שלכם במה שמאוד מעניין אותם.
למשל: האם אני אמא גרועה?
זאת שאלה שאין ספק שנשאלת אינספור פעמים…
12. מה חדש?
מה יש לכם לחדש בתחום שאתם עוסקים בו?
למשל: הטרנד החדש של המקררים כבר כאן.
13. שווה לשמור
אם יש לך רשימת רעיונות שהקוראים שלך יכולים ליישם, אבל חלק בכל פעם, זאת תהיה רשימה שווה להם לשמור.
למשל: 10 רעיונות לעיצוב גינה קטנה.
זה לא פתרון לכל מי שיש לו גינה, אבל למי שיש גינה קטנה, הערך של התוכן מאוד גבוה.
14. רשימת מטלות
ביום שישי, אני בדרך כלל עושה רשימה של כל מה שאני צריכה לבשל. זה גם עוזר לי לזכור כל מה שתכננתי, וגם… איזה כיף זה למחוק משהו מהרשימה. כשמשהו מוכן, הילדים רצים לרשימה כדי להספיק ולמחוק משהו…
רשימות יכולות לעזור מאוד למתחילים, שלא רוצים לפספס שלב בתהליך שהם עושים.
למשל: 12 דברים שאתם צריכים לעשות בשביל להקים בלוג.
15. אבל…
אתם כותבים תוכן נהדר, נותנים לאנשים טיפים שבאמת יכולים לעזור להם, אבל הם לא כל כך מיישמים את זה.. למה?
כי יש להם איזה "אבל" בראש.. אבל זה נראה לי קשה… אבל אין לי זמן… אבל אני לא בכושר…
תתמודדו עם החסמים שלהם.
למשל: איך להתעמל גם אם אתם לא אוהבים לצאת מהבית.
16. נושא קטן
לפעמים קופירייטינג גאוני הוא כזה שמביא בקטנה.
נושאים ממוקדים, עצות קטנות אבל רלוונטיות למי שקורא את התכנים שלכם.
חלקו את הנושאים שאתם ןרוצים לדבר אליהם, וכנסו לעומק של נושא אחד. תפתחו אותו מכל מיני זויות עד שיתקבל תוכן איכותי.
למשל: איך לתפוס את תשומת הלב של הלקוח שלכם.
נושא קטן, אבל שאלה שמעניינת הרבה מאוד אנשים.
17. מה צופן לנו העתיד
אנשים תמיד אוהבים לדעת מה יקרה. מה יהיו הטרנדים החדשים?
למשל: קופירייטינג של העתיד, האם ישאר לנו על מה לכתוב?
לסיכום…
כשאתם חושבים על התוכן של הפוסטים שלכם, תחשבו בכיוון של מה שמעניין את הקוראים שלכם, מה מטריד אותם, איך אתם יכולים לעזור להם.
כל השיטות שכתבתי כאן הם כלים כדי לקחת את התכנים שלכם ולכתוב אותם בדרך יצירתית יותר.
יש לכם על מה לכתוב, תשלימו את זה עם כותרת טובה: כותרות שיתפסו את הקוראים שלך.
נ.ב אם אהבתם, שתפו. לחיצה קטנה על הכפתור למטה ועוד אנשים יוכלו להנות מהתוכן.