נישה ריווחית לבלוג שלך ב-7 צעדים

נישה ריווחית לבלוג שלך ב-7 צעדים

היום אני הולכת לדבר על: איך למצוא את נישה מושלמת לבלוג שלכם.

מה זה נישה?

נישה היא הנושא העיקרי של הבלוג שלכם.

כמשווקים ברשת אנחנו לוקחים את הנישה הזאת, בונים אתר סביב הנושא שלה ואז יוצרים תוכן בעל ערך גבוה שפותר בעיות ספציפיות בנישה. כשאנחנו נותנים תוכן עם ערך, אנחנו יוצרים אמון עם הגולשים וממקמים את עצמנו בעמדת "המומחה". בסופו של דבר אנשים רוצים לקנות ממומחים, ולכם הן יסמכו עליך כשהם ירצו לבצע רכישה.

האם לא משנה מה הנישה שלי, העיקר שאני אתן תוכן?

לא. לא כל הנישות נולדו שוות. יש נישות ריווחיות יותר, ויש פחות.

בגדול כ-95% מהכסף שעושים ברשת קשור לאחד מהנושאים הבאים:

  1. בריאות וכושר.
  2. כסף.
  3. מערכות יחסים ודייטינג.
  4. התפתחות אישית.
  5. תחביבים.

3 הנושאים הראשונים הם תמצית הנקודות העיקריות בחיים: בריאות, כסף וזוגיות. 2 הנושאים האחרים מיועדים לאנשים שבדרך כלל להוטים אחר הנושא ולכן מהווים כח קנייה.

עכשיו, אחרי שראינו בגדול מה הנושאים שכדאי לנו לאמץ, נעבור על הצעדים למציאת הנישה שלכם.

צעד #1 נישה – סיעור מוחות

הצעד הזה צריך לקחת לכם משהו כמו חצי שעה. קחו דף ועט ותכתבו כמה שיותר מהר את התשובות לשאלות הבאות.

אז לכו לקחת דף ועט…

ועכשיו לענות על השאלות:

  • מה הנושא שהכי מעניין אותי?
  • במה אני ממש טוב ויכול לעזור לאחרים?
  • מה אני אוהב לעשות בזמני הפנוי?
  • איזה נושאים אני מתכננן ללמוד ולהתמחות בהם?
  • מה הבעיות שאני מחפש להן פתרונות ברשת?
  • איזה ספרים ועיתונים אני קורא בדרך כלל?
  • אחרי איזה בלוגים אני עוקב?

לא לחשוב יותר מידי. פשוט תכתבו מה שעולה לכם בראש.

תחזרו על התהליך, עד שיהיו לכם לפחות 10 נישות אפשריות.

צעד #2 לבחור שלוש נישות מובילות

אם עברתם את שלב 1, יש לכם לפחות 10 נישות שרשמתם. עכשיו נוריד טיפה את הקצב. תעברו על מה שכתבתם ותבחרו את 3 הנישות הכי משמעותיות לכם מתוכן.

הנישות האלה אמורות להיות משהו שאתם אוהבים ויכולים לבנות את העסק שלכם מסביבם. שימו לב, אפילו אם אין 3 נישות שאתם "מתים" עליהם, תחשבו האם יש 3 נישות שלפחות אתם מסוגלים לקרוא עליהם כמה שעות בלי להשתעמם.

אם יש נושא שרק המחשבה עליו גורמת לכם לשיעמום, כנראה לא תוכלו לבסס סביבו אתר תוכן…

כל שלוש הנישות שבחרתם, אמורות להיות תחת אחד הנושאים מחמשת הנושאים שמכניסים כסף.

צעד #3 לזהות את המתחרים

מחקר מתחרים יכול לתת לכם המון מידע על הנישה שלכם. מתחרים מבחינתנו הם בעלי בלוגים ואתרים שמכוונים לאותו קהל היעד שלנו. אפשר להגדיר אותם כמי שמכוונים לאותם מילות מפתח בגוגל, שאנחנו מכוונים אליהם.

מה נרצה לדעת על המתחרים שלנו?

  • תוכן. על מה הם כותבים?
  • תנועה. מאיפה צגיעה התנועה שלהם?
  • הכנסה. מה מקור ההכנסה שלהם, ממה הם עושים כסף?

אז איך מוצאים את המתחרים?

נתחיל מלכתוב את מילות המפתח שיחפש מי שמחפש את הנישה. אם הנישה היא נושא שתם מכירים, לא יהיה לכם קשה להרכיב רשימת מילות מפתח לנישה.

נניח שאני רוצה לחקור את נושא הטבעונות. מילות המפתח שיכולות להיות רלוונטיות הן:

  • טבעונות.
  • מתכונים טבעוניים.
  • תפריט ארוחה טבעונית.
  • רשימת מצרכים טבעוניים.
  • ספרים לטבעונות.
  • תוכנית ליווי לטבעונים…

מחקר נישה

עכשיו תחפשו בגוגל כל אחת ממילות המפתח. שימו לב בעיקר ל-30 התוצאות הראשונות.

כנסו לכל אחד מ-30 התוצאות הראשונות וראו האם הוא באמת שייך לנישה שלכם. אם כן רשמו את הכתובת שלו בצד.

אחרי כמה חיפושים של מילות מפתח, אתם יכולים כבר לבנות לכם רשימה של מתחרים.

אתר נישה

צעד #4 ניתוח המתחרים בנישה

עכשיו, כשיש לנו רשימה של מתחרים, נראה מה התובנות שיכולות להיות לנו.

נכנס לאתר SimilarWeb ונכניס בתיבת החיפוש את כתובת אחד האתרים שלנו.

נוכל לראות בקלות, מה היקף הפעילות של האתר:

מידע על אתר הנישה

אנחנו רואים שהתנועה לאתר היא מקידום אורגני:

נתוני חיפוש באתר הנישה

וקל גם לראות מה היקף הפעילות של האתר מהרשתות החברתיות השונות.

רשתות חברתיות באתר הנישה

אם תעברו על הנתונים, תוכלו לראות עוד כמה מעניינים… אמנם הנתונים הם הערכות, אבל הם נותנים לנו סדר גודל של מספרים.

נרצה כמובן גם להכנס לפייסבוק ולמצוא את העמוד של האתר. במקרה של האתר שבדקתי, אין לו עמוד עיסקי משלו, והוא שולח לעמוד אחר.

כנסו לאתר Semrush ותוכלו לראות עוד מידע.

תוכן

התוכן הוא הנשמה של כל אתר. נרצה לראות מה התכנים שמפורסמים באתרי הנישה.

אם תכנסו לאתר buzzsumo תוכלו להכניס נושא ולראות דירוגי תוכן של אותו נושא. איזה מאמרים נכתבו, כמה אנשים קראו אותם וכו'

זה אוצר של רעיונות לתכנים שמעניינים אנשים.

מאמרים מובילים בנישה

עכשיו, אחרי שאתם רואים תוכן, נסו לענות על השאלות הבאות:

  • מה המאמרים שמדורגים במקום גבוה? מה מילות המפתח שלהם?
  • מה המאמרים שמדורגים גבוה בשיתוף חברתי?
  • על איזה מאמרים אתם יכולים להגיד "אני יכול לכתוב תוכן יותר טוב"?

הכנסה

כדי לראות ממה המתחרים שלכם יוצרים הכנסה, פשוט הכנסו לאתר שלהם.

תסתכלו מסביב וחפשו: מודעות, מוצרים, קישורים לחנויות אחרות, הרשמה לרשימת תפוצה…

צעד #5 לחקור לעומק את הנישה

אחרי שחקרתם את המתחרים שלכם, יש לכם כבר 90% מהמידע על הנישה. אז מה עכשיו? יש עוד מידע שמסתובב ואתם יכולים לאסוף.

  • קבוצות פייסבוק.
  • פורומים.
  • Quora. אתר עם המון שאלות שאנשים שואלים, כלומר מה מעניין אותם…

רבי מכר:

  • אמזון – מה הספרים הכי נמכרים בנישה.
  • clickbank – מה מוצרי המידע הכי נמכרים בנישה.
  • udemy – מה הקורסים הכי נמכרים בנישה.
  • תוכניות שותפים – חפשו בגוגל האם יש תוכניות שותפים בנישה שלכם.

צעד #6 האם זה מתאים לך

אחרי שבדקת כל כך הרבה על הנישה, הצעד המתבקש הוא לבדוק האם הנישה מתאימה לך.

3 שאלות יעזרו לכם לבדוק את זה:

  1. כמה אתה נלהב בנישה הזאת? ככל שאתם יותר מתלהבים ואוהבים את הנישה, סביר שתחזיקו יותר זמן מעמד.
  2. כמה אתם יודעים על הנישה? אם זו נישה שאתם יודעים עליה הרבה, תוכלו לכתוב הרבה תוכן טוב.
  3. האם אתם מסוגלים ליצור הרבה תוכן? בכללי, עדיף שיהיה לכם תוכן משלכם לכתוב ולא תסתמכו רק אחרים שיכתבו לכם…

שלב #7 הנישה שלכם

מזל טוב, עשיתם המון מחקר, ועכשיו הגיע הזמן להחליט סופית מה הנישה שלכם.

אין פה נוסחת קסם ובסופו של דבר ההחלטה מבוססת על ההעדפות האישיות שלכם, אבל אם עברתם את כל השלבים עד פה, ההחלטה שלכם תהיה מושכלת יותר ומבוססת מחקר.

תבחרו נישה אחת ותשארו בה.

חשוב!!! אל תתקעו בשלב בחירת הנישה. אם תבחרו באחת מהנישות הגדולות, סביר שתוכלו לעלות על הזדמנות טובה.

גם אם אחרי זמן, תגלו שזו לא הנישה הטובה בשבילכם, תתחילו שוב את התהליך, אבל תהיו במיינדסט של עשייה.

הרבה בהצלחה,

קרן

 

המאמר מיועד לייעוץ כללי בלבד ולא מכוון אתכם לשום בחירה שתעשו. אם תשקיעו במשהו ולא ילך… חבל, אבל זה על אחריותכם בלבד. ברווחים אתם יכולים לשתף אותי 🙂

 

 

כתיבת תגובה